تاسیسات ساختمانی
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

تاسیسات ساختمانی

 

صنعت ساخت و ساز بر ساخت و ساز، تخریب، نوسازی، نگهداری یا تعمیر ساختمان و زیرساخت متمرکز است. این خدمات طیف گسترده ای از خدمات را از برنامه ریزی و نقشه برداری گرفته تا ساخت سازه تا خدمات تکمیلی مانند نقاشی و تزئینات را پوشش می دهد. پیمانکار نصب به معنای شخصی است که کار ساخت و ساز یا اجرا را تحت یک قرارداد جداگانه با شهر انجام می دهد و از قیمت گذاری، شرایط و ضوابط این قرارداد برای تهیه تجهیزات برای انجام کار تحت قرارداد جداگانه استفاده می کند. پروژه نصب به معنای پروژه نصب یا ساخت و ساز شامل، اما نه محدود به، یک پروژه تعمیر یا نگهداری است که شامل نصب، ساخت و ساز یا تجهیز مواد، لوازم، وسایل، ماشین آلات یا تجهیزات می شود. پروژه ساخت و ساز خود را طبق برنامه نگه دارید، خطرات فنی را کاهش دهید و از اشتباهات ساخت و ساز با نظارت مستمر جلوگیری کنید. مقررات مربوط به ساختمان، استانداردهای کیفیت و دستورالعمل های شرکت بیمه را رعایت کنید. پنج عامل اصلی ازعوامل موفقیت در مورد هزینه، زمان، کیفیت، مدیریت، فناوری، ایمنی، سازمان و محیط در ساخت و ساز بسیار حیاتی  هستند.

مراحل ساخت تاسیسات ساختمانی

مرحله برنامه ریزی برای بازسازی، بازسازی، یا پروژه های ساختمانی یکی از مهم ترین مراحل در تضمین موفقیت است. بدون دانستن اینکه دقیقاً قبل از شروع کار چه می خواهید، نمی توانید تعیین کنید که آیا نیازهای خود را پس از پایان پروژه برآورده کرده اید یا خیر. بنابراین، به همان اندازه که نیاز دارید برای ایجاد طرح خود برای انتظارات پروژه ساختمانی خود وقت بگذارید.وقتی نوبت به برنامه ریزی می رسد، از چندین روش استفاده کنید تا مطمئن شوید که طراحی و گزینه ها برای شما و شرکت ساخت و ساز کارآمد هستند. استراتژی شما باید دارای سه ویژگی اصلی باشد - بودجه، طراحی و برنامه:

1. بودجه پروژه

برای کسب و کار شما، بودجه روشی حیاتی برای انتخاب پیمانکاران مناسب برای کار خواهد بود. یک بودجه ثابت بر اساس برآورد هزینه مستقل برای کار ایجاد کنید. با دانستن اینکه پیمانکاران معمولاً برای کاری که می‌خواهید انجام دهید چقدر هزینه می‌گیرند، می‌توانید غافلگیری در پیشنهادات نهایی و هزینه‌های بیش از حد در طول ساخت و ساز را کاهش دهید. از درصدی از بودجه خود به عنوان معیار برای پیشنهادهایی که خیلی زیاد یا کم هستند استفاده کنید. به عنوان مثال، شما نمی خواهید بیش از 20٪ از مبلغ بودجه خود را برای پروژه خرج کنید. پیشنهادات را از پیمانکاران مختلف دریافت کنید. اگر هیچکدام کمتر از 120 درصد از مبلغ بودجه بندی شده هزینه ندارند، باید پروژه را به مرحله طراحی برگردانید تا ببینید چه چیزی را می توانید حذف یا تغییر دهید تا هزینه های تیم ساخت و ساز کاهش یابد.

راه دیگر برای تطبیق بودجه خود در فرآیند مناقصه استفاده از جایگزین هایی است که می توانید بر اساس پیشنهادات کار اضافه یا حذف کنید. به عنوان مثال، اگر پیشنهادات بسیار کم باشد، می توانید مواردی را برای بهبود پروژه اضافه کنید. با این حال، برای پیشنهادهایی که خیلی زیاد هستند، ممکن است برخی از موارد غیر ضروری را حذف کنید تا هزینه کل را بدون بازگشت به مرحله طراحی کاهش دهید.

2. طراحی ساخت و ساز

مرحله طراحی نیز برای پروژه تاسیسات ساختمانی شما بسیار مهم است. طراحان باید در نظر داشته باشند که آیا شما نیاز به تطبیق با حفاظت تاریخی یا حفظ یک موضوع یا سبک برای فضای خود دارید. بعلاوه، باید در نظر بگیرید که تیم ساخت و ساز تا چه حد می تواند کار را به خوبی انجام دهد. یک راه برای اطمینان از اینکه طراحی شما هم کاربردی و هم قابل انطباق است، این است که یک طراح یا مهندس مستقل آن را بررسی کند. انجام این کار می تواند به شما کمک کند از تجاوز به بودجه یا تجربه مشکلات پیش بینی نشده جلوگیری کنید.

3. برنامه کاری

در نهایت، برنامه کاری باید بخشی از برنامه شما باشد. برای جلوگیری از مشکلات، از ایجاد یک جدول زمانی بسیار کوتاه برای کار خودداری کنید. با پیمانکار ساخت و ساز کار کنید تا زمانی را برای به حداقل رساندن اختلالات در کسب و کار خود و به حداکثر رساندن کارایی آنها بیابید. به یاد داشته باشید که دسترسی به سایت را برای پیمانکارانی که کار را در محل شما انجام می دهند، فراهم کنید تا از تاخیر در پروژه جلوگیری شود، به خصوص اگر بعد از ساعت کاری کار کنند.

مهندسین مشاور آسای براین باوریم که اصلی ترین منبع و اساس موفقیت شرکت، نیروی انسانی ارزنده و مدیریت پروژه با تجربه، انسجام همکاران و پاسخگویی درمقابل کارفرمایان می باشد. مقبولیت همگانی، اجرای عالی و کامل خدمات، ارائه کار پیشرفته و احترام و ارزش خاص به کارفرمایان از اهداف راهبردی ما است.

 

 منبع: https://www.assai.ir/

 





:: برچسب‌ها: شرکت مشاوره مهندسی آسای , طراحی ساخت و ساز , مراحل ساخت تاسیسات ساختمانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: