پلی کربنات – P.C
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

پلی کربنات – P.C

پلی کربنات با جرم مخصوص 1.20 g/cm ترموپلاستیکی آمورف است که ویژگی های زیادی از پلیمر ها و فلزات را یک جا در خود جمع آوری کرده است.شفافیت،صیقلیت،سختی و استحکام بالا،تحمل پذیری و ثبات ابعادی خوب و مهم تر از همه امکان فرایندی مناسب، این پلیمر را در بالا ترین ردیف پلیمر های مهندسی قرار داده است. ویژگی الکتریکی و ایزولاسیونی پلی کربنات خوب و وابسته به درجه حرارت محیط نمی باشد. استفاده از این محیط در فرکانس های بالا (بیشتر از 10002H همراه با افزایش ضریب تضعیف خواهد شد. محصولات PC را درجه حرارت هایی از 100 درجه سانتی گراد تا BOC+ بدون تغییر شکل مورد استفاده قرار می گیرد). از پلی کربنات به جای شیشه برای درب و پنجره استفاده می شود. برای زیباتر کردن دکوراسیون خانه مدرن، از این ورق ها برای دوش و محوطه استخر نیز استفاده می شود. از دیگر مناطقی که از این ورق ها در پروژه های مسکونی استفاده می شود می توان به بالکن، پاسیو اشاره کرد. پلی کربنات های شفاف به بیشترین میزان نور اجازه عبور می دهند، بنابراین در جایی که حداکثر نور مورد نیاز است بهترین مکان در نظر گرفته می شود. رنگ های دیگر انتقال نور را تا حدودی کاهش می دهند - هر چه رنگ تیره تر شود درصد انتقال نور کمتر می شود. عیب اصلی پلی کربنات این است که در برابر خراش مقاوم نیست. به عنوان مثال، اگر شاخه ای بر روی یک سایبان پاسیو ساخته شده از پلی کربنات بیفتد، ممکن است خراشیده شود. این مشکل را می توان با پولیش پلی کربنات حل کرد.

مزایای پلی کربنات

  دوام - پلی کربنات ها ورق های بسیار قوی هستند که مقاومت ضربه ای 200 برابر شیشه دارند. این ویژگی شگفت انگیز کل سیستم سقف پلی کربنات را بسیار بادوام و ماندگار می کند زیرا هیچ نگرانی در مورد ترک خوردگی یا شکستگی وجود ندارد.

  سهولت کار - کار با پلی کربنات ها از نظر همه جنبه های جابجایی، حمل و نقل، برش، حفاری و ساخت بسیار آسان است. همانطور که قبلاً در مورد دوام و استحکام آن اشاره کردیم، دو مزیت قابل توجه دیگر پلی کربنات سبک وزن و انعطاف پذیری آن است. هنگامی که تمام این ویژگی های سبک وزن، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه در یک ماده واحد ترکیب شوند، بدون شک حمل، حمل و نقل و جابجایی مواد بسیار آسان می شود. همچنین، برش و سوراخ کردن این ورق ها تنها با ابزار اولیه مورد نیاز بسیار آسان است، به طوری که یک پروژه DIY می تواند به راحتی توسط هر کسی ساخته شود. همچنین در حین برش یا سوراخکاری، مانند شیشه، هیچ خرده مضر یا سمی تولید نمی شود.

  محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش - پلی کربنات ها با یک طرف ورق پوشیده شده با لایه ای از مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش عرضه می شوند. این اجازه نمی دهد اشعه های مضر UV خورشید وارد ساختار شود. بنابراین، تنها مقدار مناسبی از نور خورشید وارد ساختار می شود. این دلیل اصلی است که مردم ترجیح می دهند گلخانه های پلی کربنات را نصب کنند.

  مقاومت در برابر آتش - پلی کربنات ها دارای خاصیت ضد آتش منحصر به فردی هستند که نشان می دهد چگونه می توانند در برابر آتش مقاومت کنند. بنابراین، پلی کربنات ها بهترین انتخاب برای سازه هایی هستند که در مناطق مستعد آتش ساخته می شوند.

  جذابیت زیبایی - پلی کربنات ها در صورتی که در رنگ ها و بافت های مناسب استفاده شوند می توانند زیبایی بیشتری به ساختار اضافه کنند. با طیف گسترده ای از رنگ ها و بافت های موجود در پلی کربنات ها، می توانید یکی را انتخاب کنید که بتواند با بقیه ساختار ترکیب شود یا در تضاد باشد تا به جذابیت بصری بیافزاید.

  مزایای دیگر - بسته به نوع پلی کربناتی که می خواهید انتخاب کنید، مزایای بیشتری وجود دارد که ورق پلی کربنات ها می توانند به همراه داشته باشند. به عنوان مثال، اگر ورق های پلی کربنات موجدار را انتخاب کنید، کمترین نگرانی را در مورد نگهداری آن خواهید داشت، زیرا ساختار موجدار اجازه نمی دهد هیچ آب یا زباله روی سطح آن بماند. بنابراین نیاز به حداقل نگهداری از طرف مالک دارد. سپس، اگر پلی کربنات‌های چند جداره را انتخاب کنید، عایق‌بندی عالی را ارائه می‌کنند و زمانی که به گرما در زمستان نیاز است، و در تابستان‌ها فضای خنک مورد نیاز است، انتخاب خوبی هستند.

معایب پلی کربنات

  تنها یک نقطه ضعف سیستم سقف پلی کربنات هزینه آن است. پلی کربنات ها کمی گران تر از سایر مواد مشابه هستند. اما، تعداد مزایایی که توسط این ماده واحد ارائه می شود، تنها هزینه را جبران می کند. بنابراین، اگر تمام جوانب مثبت و منفی را متعادل کنیم، تنها می‌توان گفت که پلی کربنات‌ها گران نیستند، اما مقرون به صرفه هستند.

 شرکت پرتونیل در سال 76 به منظور تولید ورق های ترموپلاستیک صنعتی قابل مصرف در صنایع مختلف کشور و با بهره گیری از مشاورین اروپایی و زیر نظر متخصصین مجرب داخلی پلیمری کشور تاسیس گردید و در حال حاضر کیفیت محصولات این شرکت در شمار بهترین محصولات موجود در بازار های ایران و کشورهای همسایه می باشد و محصولات این شرکت به کشور هایی چون جمهوری آذربایجان،عراق و کشورهای آسیای میانه صادر میگردد و در افق آینده دستیابی به بازار های اروپایی و جهانی را مد نظر خود قرار داده است.

منبع: https://partonil.com/

 





:: برچسب‌ها: شرکت پرتونیل , partonil , معایب پلی کربنات , مزایای پلی کربنات , کاربردهای ورق پلی کربنات و اکریلیک , ورق پلی کربنات و اکریلیک ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: