وکیل ملکی
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

 

 وکیل ملکی

 

 مال از نظر حقوقی به چیزی گفته می شود که مفید بوده و قابل تملک و اختصاص یافتن به شخص یا ملت معین باشد. که به مال منقول و غیر منقول تقسیم می شود.ملک در عرف عمومی جامعه از جمله اموال غیر منقول می باشد چون از محلی به محل دیگر نمی توان نقل نمود اراضی و ابنیه وهر چه که در بنا منصوب باشد و جزو بنا حساب شود نیز غیر منقول است و درراستای امور ملکی محسوب می شود. وکیل ملکی کسی است که برای حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری می تواند به صورت حرفه ای در زمینه ی دعاوی اموال غیر منقول و پرونده هایی از این دست فعالیت کند و مشکلات افراد را در این خصوص برطرف نمایند. اموال غیرمنقول به اموالی همچون خانه و یا زمین و … می گویند که که امکان انتقال و یا جا به جایی را ندارند. یک وکیل ملکی متخصص باید از پیچیدگی های موضوعات مربوط به این پرونده ها اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند به درستی و به نفع شما حق شما را باز ستاند. همچنین وکیل ملکی با تسلط به آیین نامه ها و قوانین مربوط به املاک و مستقلات، می تواند تمام جوانب موضوع دعوا را سنجیده و بر حسب مورد موکل خود به دفاع از او بپردازد. وکیل ملکی دارای ویژگی هایی است که برای یک وکیل بسیار حیاتی می باشد.

وکیل امور املاک باید دارای تبحر و تجربه بالایی در این زمینه باشد. وکیل ملکی باید بتواند به راحتی پرونده های مربوط به دعاوی مختلف را از هم جدا کند. وکیل امور املاک باید صادق باشد، خوب گوش کند و موکل خود را از هرگونه ضرر و زیان باخبر سازد. وکیل امور املاک باید درباره انواع و اقسام املاک و اراضی اطلاعات داشته باشد تا بتواند به راحتی مشکلات و دعاوی را حل و فصل نماید. هریک از طرف قرارداد نقل و انتقال املاک برای احقاق حقوق ملکی خود و همچنین تنظیم و امضای اسناد و قراردادها می توانند به وکیل امور ملکی  مراجعه نمایند.

موارد حقوقی وکالت ملکی

مالکیت، علاوه بر اینکه حقوقی را برای مالک به همراه دارد، وظایفی را نیز برای وی رقم می زند. پس از آنکه ثبت مالکیت یا انتفاع املاک و همچنین صدور سند برای هر ملک جداگانه، چه عرصه و چه اعیانی، به صورت قانون و اجبار درآمد، مجموعه قوانین مربوط به ملک و املاک نیز شکل جدیدی به خود می گیرد. حقوق ثبت املاک و اسناد به واسطه احتمال بروز اختلافات بین مالکین املاک مشاع یا همجوار شکل گرفت.

حوزه تخصصی وکیل ملکی

موضوعاتی که وکیل ملکی باید تسلط داشته باشد را به صورت خلاصه به آنها می پردازیم:

الزام به تنظیم سند رسمی، تقسیم ملک مشاع، خلع ید، رفع مزاحمت از ملک، تصرف عدوانی ،افراز ملک، مطالبه اجرت المثل ایام تصرف، تخلیه املاک استیجاری مشمول قانون ۵۶ و ۷۶، تائید فسخ معامله، مطالبه وجه التزام قراردادی، ابطال قرارداد اجاره، تعدیل اجاره بها، الزام به تحویل مبیع، الزام به اخذ پایان کار و سایر دعاوی ملکی

از جمله حقوقی که در حیطه تخصصی وکالت ملکی قرار می گیرد، می توان به حق تصرف اموال، مالکیت محصولات موجود در ملک، حق استفاده شخص ثالث از ملک و حق وقف ملک اشاره نمود. در هنگام بروز مشکل برای احراز هر یک از این حقوق، اطلاع از قوانین حقوقی و ملکی لازم می باشد. در ادامه نیز به تفصیل به بیان تمامی موارد حقوقی وکالت دعاوی ملکی می پردازیم.

ویژگی های یک وکیل خوب ملکی
  • دسترسی آسان
  • توانایی برقراری ارتباط
  • مهارت های بی عیب و نقص مذاکره
  • دانش محلی
  • سالها تجربه و یک سابقه قوی
  • مهارت های تحلیلی قوی

اگر با مشکل وکالت ملکی مواجه هستید می توانید هم اکنون با وکیل سجاد کامیار تماس گرفته و از مشاوره وکلای باتجربه بهره مند شوید. برای پیدا کردن یک وکیل ملکی مجرب شما می توانید هم به صورت آنلاین و هم با مراجعه به موسسه های حقوقی وکلای باتجربه از یک وکیل ملکی در زمینه املاک و اراضی و دعاوی مربوطه به آن کمک بگیرید.

 

 منبع: https://www.sajjad-kamyar.com/

 





:: برچسب‌ها: فعالیت های وکیل ملکی , ویژگی های وکیل امور املاک , جایگاه وکیل ملکی , دعاوی کیفری و حقوقی , سجاد کامیار ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: