تبلیغات در فضای مجازی
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

تبلیغات در فضای مجازی

 

بازاریابی دیجیتال که به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، ترویج برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال است. این نه تنها شامل ایمیل، رسانه های اجتماعی و تبلیغات مبتنی بر وب، بلکه پیام های متنی و چند رسانه ای به عنوان یک کانال بازاریابی است. در سطح بالا، بازاریابی دیجیتال به تبلیغاتی اطلاق می شود که از طریق کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل و موبایل ارائه می شود. دیجیتال مارکتینگ وسیله ای برای دستیابی به اهداف تجاری از طریق کمک پلتفرم های دیجیتال با ترویج محصولات یا خدمات کسب و کار است. این اصطلاح در چند سال گذشته محبوبیت زیادی به دست آورده است و اکنون یکی از رایج ترین اصطلاحات در همه جا از جمله مشاغل کوچک و بزرگ است. برخی از شناخته شده ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  • بازاریابی وب سایت
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی وابسته

تبلیغات آنلاین انواع مختلفی دارد. دانستن اینکه کدام مجموعه از ابزارهای دیجیتالی را برای کسب و کار خاص خود استفاده کنید، می تواند به شما کمک کند تا بر اساس آن برنامه ریزی کنید و به اهداف بازاریابی خود به طور موثر دست پیدا کنید. بازاریابی دیجیتال از استراتژی های مختلفی برای رسیدن به یک هدف کلیدی از مسیرهای مختلف استفاده می کند. بازاریابی دیجیتال را به عنوان یک شرکت در نظر بگیرید، استراتژی ها کارکنان شرکت هستند که در بخش های مختلف کار می کنند. همه کارکنان با یک انگیزه برای موفقیت کسب و کار برای یک سازمان کار می کنند. به طور مشابه، تمام استراتژی های بازاریابی دیجیتال با هم کار می کنند تا ترافیک ایجاد کنند، آگاهی ایجاد کنند و سرنخ ها را به مشتریان وفادار برای کسب و کار تبدیل کنند. با توجه به آنچه گفته شد، بیایید به جزئیات بیشتر در مورد هفت استراتژی اصلی بازاریابی دیجیتال که قبلاً اشاره کردیم، بپردازیم.

1. بهینه سازی موتورهای جستجو

هر بار که نیاز به دانستن یا خرید چیزی دارید، اولین کاری که انجام می دهید این است که آن را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید. هنگامی که نتایج ارائه می شود، مصرف کننده معمولاً آنچه را که به دنبال آن است در صفحه اول یا دوم جستجوی گوگل می یابد. اینجاست که سئو وارد عمل می شود. سئوی سایت شما یکی از مهم ترین مراحل در بازاریابی دیجیتال است. بدون بهینه سازی وب سایت خود برای سازگاری با موتورهای جستجو، از جستجوها عقب می مانید و فرصت جذب سرنخ های بالقوه و قرار گرفتن در معرض کسب و کار خود را از دست خواهید داد. ایجاد ترافیک ارگانیک به وب سایت شما زمان، تلاش و صبر می خواهد، اما اگر نمی خواهید برای ظاهر شدن در صفحه اول موتور جستجوی گوگل هزینه ای بپردازید، سئو راه حلی است که می توانید انجام دهید. پیاده سازی سئو رایگان است و به مرور زمان ترافیک سایت را افزایش می دهد

2. تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

به عبارت ساده، هر بار که کاربر روی تبلیغ تبلیغاتی شما کلیک می کند، باید برای تعداد کلیک ها هزینه پرداخت کنید. این ساده ترین و سریع ترین راه برای به دست آوردن ترافیک به وب سایت شما است. ترافیک دریافتی از این روش ارگانیک در نظر گرفته نمی شود. با این وجود، استفاده از تبلیغات PPC همچنان مهم است، زیرا SEO برای ایجاد ترافیک ارگانیک زمان می برد.

3. بازاریابی وب سایت

وب سایت شما یکی از بزرگترین دارایی های بازاریابی است که می تواند به مشتریان بالقوه شما کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و خرید نهایی را انجام دهند. یک خریدار معمولی قبل از تصمیم گیری نهایی برای خرید، زمان قابل توجهی را در یک وب سایت صرف می کند. مسئولیت شما ارائه یک تجربه کاربری عالی است که مشتری شما را برای مدت طولانی تری در وب سایت شما نگه دارد. آنها باید به راحتی اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات مورد نظر خود را بیابند. وب سایت شما نشان دهنده کسب و کار شماست، بنابراین مطمئن شوید که تاثیر خوبی بر بازدیدکنندگان خود گذاشته اید. هنگام ایجاد یک وب سایت، گرافیک، طراحی و طرح کلی سایت خود را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید که سازگار با موبایل است زیرا بیشتر مصرف کنندگان در آنجا هستند.

4. بازاریابی محتوا 

بازاریابی محتوا جایگاه ارزشمندی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد. هر استراتژی بازاریابی آنلاینی که ممکن است داشته باشید، بدون بازاریابی محتوا نمی توانید پایگاه مشتری، نام تجاری خود را ایجاد کنید و مخاطبان هدف خود را درگیر علاقه مندی به کسب و کار خود کنید. اساساً، بازاریابی محتوا در مورد تبلیغ کسب و کار شما از طریق تعامل با مشتریان و متقاعد کردن آنها برای خرید است. برخی از اشکال بازاریابی محتوا عبارتند از: ویدیوها، گواهی نامه ها، کتاب های الکترونیکی، پادکست ها، اینفوگرافیک ها، پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی و این لیست ادامه دارد. همه اینها می تواند به بخشی از کمپین بازاریابی دیجیتال شما کمک کند که به ایجاد آگاهی در بین مصرف کنندگان در مورد تجارت کمک می کند.

5. بازاریابی رسانه های اجتماعی

یکی از پرطرفدارترین و موثرترین اشکال بازاریابی دیجیتال، رسانه های اجتماعی است. تغییر انقلابی که رسانه های اجتماعی روی میز بازاریابی کسب و کار آورده اند غیرقابل مقایسه است. با افزایش روزافزون تعداد کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان، حیرت انگیز است که کسب و کار شما چقدر می تواند در معرض دید قرار گیرد. و با تمام داده های رفتاری مصرف کننده، برای بازاریابی موفق، دارت را در تاریکی پرتاب نمی کنید. رسانه‌های اجتماعی بلیط طلایی شما برای موعظه در مورد محصولات و خدمات شماست و در عین حال با مشتریان بالقوه خود در پلتفرمی که بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کنند در ارتباط هستید. جدا از ارائه خدمات به مشتریان، می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، مسابقات، ایجاد محتوای خلاقانه و جذاب و حتی ویروسی شدن استفاده کنید. 

6. بازاریابی ایمیلی

به گفته فوربس، یک فرد به طور متوسط روزی 15 بار نامه های خود را چک می کند، اما این تعداد می تواند بیشتر باشد. ایمیل مارکتینگ ممکن است منبع اصلی برای ایجاد سرنخ های تازه برای کسب و کار شما نباشد، اما اغلب به عنوان نوعی ارتباط با مشتری شما که خدمات یا محصولات شما را دوست داشته و اشتراک به روز رسانی های کسب و کار شما را انتخاب کرده است، استفاده می شود. شانس شما برای موفقیت در ایجاد مشتریان وفاداری که به خرید مجدد از شما ادامه می دهند، از طریق ایمیل مارکتینگ افزایش می یابد. اکثر مشاغل از بازاریابی ایمیلی برای ارسال خبرنامه های هفتگی، پیشنهادات تبلیغاتی و به روز رسانی در مورد محصولات و خدمات خود استفاده می کنند.

7. بازاریابی وابسته

این شکل از بازاریابی شامل داشتن یک سفیر نام تجاری برای کسب و کار شما است که به تعامل با مصرف کنندگان بالقوه کمک می کند و خدمات و محصولات کسب و کار شما را با کمیسیون یا پرداخت پیشنهاد می کند. حتی می‌توانید با افراد تأثیرگذار و افراد موفق در دنیای بازاریابی دیجیتال تماس بگیرید و برای تبلیغ کسب ‌وکارتان به تعداد زیادی از مخاطبان به آنها پول بدهید. داشتن درک بهتر از اینکه چگونه هر بخش از بازاریابی دیجیتال می تواند به کسب و کار شما کمک کند، به شما کمک می کند تا ساختار بازاریابی دیجیتالی را که می خواهید ایجاد و اجرا کنید، تعیین کنید. برای اینکه بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما کارایی داشته باشد، باید استراتژی ای ایجاد کنید که منحصر به نیازهای کسب و کار شما باشد. بازاریابی اینترنتی یکسری نیست.

بسته به دسته کسب‌وکارتان، مخاطبان دلخواه، اهداف کسب‌وکار و اندازه کسب‌وکارتان، می‌توانید از چند یا همه ابزارهای ترکیبی برای کمپین بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. با استفاده از فرم مناسب بازاریابی دیجیتال، می‌توانید مخاطبان مورد نظر را به سمت کسب و کار خود جذب کنید، آگاهی ایجاد کنید، آنها را درگیر کنید و سفر خریدار را کوتاه کنید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

مزیت اصلی دیجیتال مارکتینگ این است که می توان به روشی مقرون به صرفه و قابل اندازه گیری به مخاطب هدف دست یافت. از دیگر مزایای بازاریابی دیجیتال می توان به افزایش وفاداری به برند و افزایش فروش آنلاین اشاره کرد.

دسترسی جهانی - یک وب سایت به شما این امکان را می دهد که تنها با یک سرمایه گذاری کوچک، بازارهای جدید پیدا کنید و در سطح جهانی تجارت کنید.

هزینه کمتر - یک کمپین بازاریابی دیجیتال با برنامه ریزی مناسب و هدفمند می تواند با هزینه بسیار کمتری نسبت به روش های بازاریابی سنتی به مشتریان مناسب دست یابد.

نتایج قابل ردیابی و اندازه گیری - اندازه گیری بازاریابی آنلاین شما با تجزیه و تحلیل وب و سایر ابزارهای متریک آنلاین، تعیین میزان مؤثر بودن کمپین شما را آسان تر می کند. شما می توانید اطلاعات دقیقی در مورد نحوه استفاده مشتریان از وب سایت یا پاسخ به تبلیغات شما به دست آورید.

شخصی سازی - اگر پایگاه داده مشتریان شما به وب سایت شما مرتبط است، هر زمان که شخصی از سایت بازدید کرد، می توانید با پیشنهادات هدفمند از آنها استقبال کنید. هرچه بیشتر از شما خرید کنند، بیشتر می توانید مشخصات مشتری خود را اصلاح کنید و به طور موثر برای آنها بازاریابی کنید.

گشودگی - با درگیر شدن با رسانه های اجتماعی و مدیریت دقیق آن، می توانید وفاداری مشتری را ایجاد کنید و شهرتی ایجاد کنید که به راحتی با آنها تعامل دارید.

ارز اجتماعی - بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد با استفاده از تاکتیک های بازاریابی محتوا کمپین های جذاب ایجاد کنید. این محتوا (تصاویر، ویدیوها، مقالات) می تواند ارز اجتماعی را به دست آورد - از کاربری به کاربر دیگر منتقل شود و گسترش یابد.

نرخ تبدیل بهبود یافته - اگر یک وب سایت دارید، مشتریان شما فقط چند کلیک با خرید فاصله دارند. برخلاف سایر رسانه ها که از مردم می خواهند بلند شوند و تماس تلفنی برقرار کنند یا به فروشگاه بروند، بازاریابی دیجیتال می تواند یکپارچه و فوری باشد.

همه این جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ با هم، پتانسیل افزایش فروش را دارند.

نکات مهم تبلیغات در فضای مجازی

از نکات مهم در رابطه با تبلیغات فضای مجازی میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • ارتباط متقابل کاربران وجود دارد.
  • تاثیری که تبلیغات در فضای مجازی خواهد گذاشت، در دنیای واقعی نمی گذارد.
  • از جنبه مادی، تبلیغ در فضای مجازی تا حدودی ارزانتر است نسبت به دنیای واقعی.
  • امکان چند رسانه ای در تبلیغات مجازی وجود دارد مثل اسـتفاده از فیلم و تصویر…
  • تعداد پست هایی که در شبکه اجتماعی گذاشته می شود تا حد زیادی بر روی کاربر تاثیر می گذارد.
  • آمار تعداد کسانی که در فضای مجــازی و شبکه های اجتماعی عضو می شوند روز به روز متــغییر است. 

فعالیت آمینا گروپ از سال 98 با ارائه پشتیبانی متعهدانه بر روی خدماتی با کیفیت آغاز گردید و در مدتی کوتاه به یکی از گزینه های محبوب طراحی وب در ایران تبدیل شدیم. هم اکنون با تکیه بر دانش فنی و تجربه طولانی توانسته ایم پیشتاز در ارائه خدماتی با پشتیبانی حرفه ای شویم.

 

 منبع: https://amina-group.com/

 





:: برچسب‌ها: مزایای تبلیغات فضای مجازی , انواع تبلیغات در فضای مجازی , دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی , اهمیت تبلیغات اینترنتی , تبلیغات نمایشی (CPM) , آمینا گروپ , تبلیغات کلیکی (PPC) , ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: