آبسرد کن یخچال دار
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

آبسردکن چیست؟

 

آب سرد کن دستگاهی است که با یک واحد تبرید آب را خنک یا گرم می کند. به دلیل دسترسی نزدیک تر به لوله کشی، معمولاً در نزدیکی سرویس بهداشتی قرار می گیرد. یک خط تخلیه نیز از کولر آبی به سیستم فاضلاب ارائه می شود. دستگاه های آب سرد کن که از مبرد استفاده می کنند از کمپرسور داخل دستگاه برای کار با مبردی مانند فریون استفاده می کنند. هنگامی که مبرد از سیستم کولر آبی عبور می کند، فشرده شده و تبخیر شده و به گاز تبدیل می شود. گاز گرمای اطراف مخزن را جذب می کند و آب درون مخزن را خنک می کند.

نحوه عملکرد آب سرد کن

مبرد ابتدا وارد کمپرسور می شود ، در کمپرسور با توجه به رابطه عکس بین فشار و دما در سیالات، فشار مبرد بالا می رود و دما پایین می آید، در نتیجه گاز خروجی از کمپرسور دارای دمای پایین و فشار بالا می باشد که وارد لوله های مسی می شود.

از طرفی آب پس از ورود به دستگاه وارد منبعی می شود که لوله های مسی که گاز درون آن قرار دارد به سطح بیرونی منبع پیچیده شده.

آب در تماس غیر مستقیم با لوله های مسی که در درون آن گاز با فشار بالا و دمای پایین است، قرار می گیرد.

طبق قانون اول ترمودینامیک انتقال حرارت صورت میگیرد، دمای آب پایین می آید تا با مبرد(گاز درون لوله مسی ) هم دما شود.

در نتیجه آب خنک پس خروج از منبع توسط شیر سرد خروجی قابل دسترس جهت استفاده می باشد.

یک دستگاه خنک کننده اب با استفاده از یک خنک کننده برقی، آب را خنک می کند، در حالی که یک دستگاه آب سردکن به سادگی آب دمای اتاق را می دهد. هر دو طعم تازه و تمیز اما در دماهای متفاوت را برای شما به ارمغان می آورند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که باید به آن توجه کرد فضای بین سینی چکه گیر و شیر آب است. مطمئن شوید که فضای کافی برای انواع بطری هایی که پر می کنید وجود دارد. اکثر واحدهای پخش کننده با مخزن فولادی ضد زنگ یا پلاستیک ساخته می شوند. فولاد ضد زنگ بهداشتی تر و راحت تر از جایگزین پلاستیکی تمیز می شود. همچنین طعم پلاستیک را از آب دور نگه می دارد و طعمی خالص و با طراوت را برای شما به ارمغان می آورد. اگر آب تصفیه شده برای شما مهم است، ممکن است بخواهید یک تلگراف/کولر با سیستم فیلتراسیون یا شرکت هایی که آب تصفیه شده را تامین می کنند در نظر بگیرید.

مزایای دستگاه آب سرد کن

آبسرد کن یخچال دار داشتن آب شیرین در اختیار شما را تضمین می کند که آب با بالاترین کیفیت را به خانواده خود ارائه می کنید.

1. سلامتی و سبک زندگی بهتر

وجود یک دستگاه آب سردکن در خانه به یک سبک زندگی سالم برای شما و خانواده کمک می کند. برای مثال، به دلیل راحتی در اطراف، متوجه خواهید شد که آب بسیار بیشتری می نوشید. شما بیشتر در مورد آن فکر خواهید کرد و از میزان آبی که می نوشید آگاه خواهید شد. یک دستگاه خنک کننده آب نیز برای کسانی که رژیم دارند یا به دنبال کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین هستند عالی است. صرفاً به دلیل راحتی یک کولر آبی در خانه، تمایل کمتری برای دستیابی به آب میوه یا نوشابه وجود خواهد داشت. تحقیقات زیادی وجود دارد که ثابت می کند نوشیدن آب بیشتر باعث کاهش وزن و تناسب اندام بهتر می شود.

2. مقرون به صرفه و فضا کارآمد

مزیت دیگر این است که چقدر پول می توانید پس انداز کنید. با توجه به نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌هایی که کمتر از آن‌ها می‌خرید، متوجه خواهید شد که خانواده‌تان در بودجه ماهانه پول خود را پس‌انداز می‌کنند. در مورد نگهداری آب سردکن، متوجه خواهید شد که به جای خرید بطری های آب، راه حل های مقرون به صرفه و عالی هستند. دیسپنسرهای خانگی در فضایی که اشغال می کنند نیز راحت هستند. دردسر و ناکارآمدی ذخیره گالن یا مواردی از آب را زمانی که فقط می‌توانید از یک دستگاه خنک کننده آب استفاده کنید، تصور کنید. آنها فضای زیادی را اشغال نمی کنند و به شما امکان می دهند گالن ها یا بطری های بزرگی را که برای آب استفاده کرده اید بردارید.

3. درجه حرارت همیشه آماده است.

هنگامی که یک دستگاه آب جوش با آب گرم فوری در دسترس داشته باشید، دیگ‌ها و کتری‌های جوشان قدیمی را مسخره خواهید کرد. چه از درست کردن چای یا قهوه لذت ببرید، یک دستگاه آب سردکن خانگی برای خانه شما ضروری است. راحتی داشتن آب گرم بر حسب تقاضا باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما در طولانی مدت می شود. اگر بطری بخرید، می‌دانید که چقدر دردسر است که در یخچال را باز کنید و متوجه شوید که کسی آن را دوباره ذخیره نکرده است. اغلب اوقات زمانی که خودتان آن را دوباره ذخیره می کنید، آب در دمای اتاق است و ساعت ها برای خنک شدن نیاز دارد، بدون اینکه به فضای خنک نگه داشتن آن بطری ها اشاره کنیم. یک دستگاه آب سردکن همیشه آب سرد و تازه را برای رفع تشنگی و آب گرم در صورت نیاز برای نوشیدنی‌های خاص فراهم می‌کند و در عین حال فضای با ارزش یخچال را به شما باز می‌گرداند.

4. طعم آب بهتر است.

مهم نیست مردم چه می گویند، آب طعم های متفاوتی دارد. طعم برخی از آنها این است که شما در حال نوشیدن از یک شیر آب کثیف هستید، در حالی که برخی دیگر طعم خاکی دارند و مملو از مواد معدنی هستند. دستگاه آب سرد کن خانگی همیشه فیلتر می شوند تا خالص ترین و تازه ترین طعم را ارائه دهند. جایی که آب خود را دریافت می کنید بر طعم هر چیزی که درست می کنید تأثیر زیادی خواهد داشت. ما از آب برای بسیاری از چیزها استفاده می کنیم، پس چرا از بهترین طعم آب موجود استفاده نکنیم؟

برند هیتما برای اولین بار 25 سال قبل در کشور ایتالیا به ثبت رسید و با تولید سیستم های سردکننده و تهویه مطبوع شروع به کار کرد. با پشرفت این کمپانی و فروش محصولات با این برند در کشور ایتالیا و استقبال و رضایتمندی مشتریان، صادرات سیستم های سردکننده و تهویه مطبوع با برند هیتما به کشورهای دیگر آغاز گردید. از ویژگی های محصولات هیتما، طراحی منحصر به فرد و راندمان بالای این محصول و خدمات پس از فروش گسترده آن می باشد.

 

 منبع: www.hitemaco.com

 





:: برچسب‌ها: انواع آبسردکن , مزایای آبسرد کن های 3 شیر , کاربرد آبسردکن چیست؟ , نحوه عملکرد آبسردکن ها , معیارهای یک آبسردکن خوب و با کیفیت , آبسردکن رومیزی مخزن دار , هیتما , ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: