دریچه هوا
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

دریچه هوا چیست؟

ره سام

 دیفیوزرهای HVAC نقاط خروجی خروجی سیستم های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) هستند. اگرچه گاهی اوقات از آنها به عنوان دریچه های هوای برگشتی استفاده می شود، اما هدف اصلی آنها وارد کردن هوای مطبوع به یک فضا است به گونه ای که توزیع و اختلاط یکنواخت با حداقل صدا حاصل شود. سه نوع اصلی کانال کشی وجود دارد: کانال های ورق فلزی، کانال های فایبر گلاس و کانال های تخته ای. کانال های ورق فلزی: کانال های ورق فلزی معمولاً از فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می شوند. کانال های آلومینیومی سبک هستند و نصب آن بسیار آسان است.

اجزای مهم دریچه هوا

این دو بخش جدایی ناپذیر هر تهویه مطبوع برای توزیع هوا هستند و از این رو باعث راحتی ساختمان برای ساکنین می شوند. آنها با مواد زیر ساخته می شوند

  • آلومینیوم
  • فولاد نرم
  • فولاد ضد زنگ
  • پلاستیک

محل دریچه هوا

این دستگاه ها معمولاً در کف، دیوارها، سقف درها و در کانال ها نصب می شوند. برخی از این دستگاه‌ها به‌طور ویژه برای نصب افقی و عمودی طراحی شده‌اند، اما دستگاه‌های کف به اندازه‌ای قوی هستند که فشار وارد شده بر روی آن‌ها توسط ترافیک پا را تحمل کنند.

انواع دریچه هوا

توری و دیفیوزر در انواع مختلفی در بازار موجود است. این انواع عبارتند از:

توری ها:

  1. رنده تخم مرغی
  2. نوع نواری
  3. نوع انتقالی

دیفیوزرها:

  1. لوور تیغه دار
  2. تیغه مستقیم
  3. شکاف خطی
دستگاه های رنده تخم مرغی:

این دستگاه ها ارزان ترین و ساده ترین تجهیزات در دسته خود محسوب می شوند. جعبه پلنوم در بالای تجهیزات قابل مشاهده است و از اتاق زیر قابل مشاهده است. اگر هدف خارج کردن هوا از طریق سیستم تهویه است، نیازی به داشتن تیغه های پروفیل دار برای هدایت هوا نیست زیرا می توان از دستگاه رنده تخم مرغی در اینجا استفاده کرد.

دستگاه نواری:

تیغه های این دستگاه برخلاف تیغه باریک به شکل میله ای است. نوار بیشتر به شکل T است که ضریب بینایی را کاهش می دهد.

برخی از دستگاه های نوار خطی دارای تیغه های زاویه دار یا قابل تنظیم هستند که دید را از طریق کاهش می دهد.

دستگاه انتقال:

این وسایل معمولاً در دیوارها و درها برای تهویه استفاده می شوند و در صورت بروز این موارد از انتشار آتش و دود جلوگیری می کنند. گاهی اوقات دستگاه های انتقال دارای دمپر آتش سوزی هستند تا در صورت فوران آتش به عنوان عایق عمل کنند.

دستگاه تیغه لوور:

آنها هوا را در سطح سقف تامین می کنند و می توانند به شکل گرد و مربع باشند. تیغه های خمیده قادر به انحراف هوا در بیش از دو جهت هستند که بستگی به مکانی دارد که در آن قرار دارد.

دستگاه تیغه مستقیم:

دستگاه های تیغه مستقیم معمولاً ارزان تر از دستگاه های تیغه لوور هستند و برخی از انواع آنها دارای تیغه های قابل تنظیم هستند.

دستگاه شکاف خطی:

دستگاه های شکاف خطی نه تنها برای توزیع، بلکه برای اهداف زیبایی در ساختمان ها نیز استفاده می شوند. آنها را می توان برای هر دو هدف تامین یا برگشت هوا استفاده کرد. صفحات خالی برای ایجاد یک جلوه خطی پیوسته، شکاف های ساختگی ایجاد می کنند.

بدون مشبک و دیفیوزر سیستم تهویه مطبوع قابل استفاده نیست و یا ناقص است. هر دوی اینها با همکاری یکدیگر برای افزایش عملکرد خود در ارائه راحتی به خانه یا ساختمان شما کار می کنند.

نصب انواع دریچه هوا

هر محیط نیاز به هوارسانی دارد و به همین دلیل بعضی دریچه های هوا را در مقطع سقف و برخی دیگر را بر روی سطوح دیوار نصب می نمایند. هنگام نصب دریچه تنظیم هوا یک سری نکات ضروری است.

  • دریچه تنظیم باید در هوای آزاد و خشک نصب گردد.
  • دریچه هوا باید جایی نصب شود که در فصول مختلف دسترسی به آن آسان باشد.
  • هوای ورودی و خروجی از سیستم تهویه توسط دریچه باید در امتداد طول محیط باشد.
  • دریچه تنظیم و تهویه هوا باید در نمای ساختمان تاثیر مثبت داشته باشد و موجب زیبایی گردد.

فروش دریچه هوا و طراحی بهینه سیستم های توزیع هوا در کاربری های اداری ، تجاری ، مسکونی و صنعتی در شرکت ره سام و توسط کارشناسان این مجموعه صورت می پذیرد.

در ره سام ، کارشناسان ما ، به دقت نیازهای پروژه شما را بررسی می کنند.صرف زمانی کافی برای بررسی نیاز های پروژه اعم از اندازه گیری ، مشاوره در انتخاب بهترین نوع دریچه ، هماهنگی زیر سازی کار با تولید و زمان تحویل دریچه ، هماهنگی اعزام نصاب و … از جمله وظایف روزمره کارشناسان ره سام است.سرعت در تولید ، دریچه با کیفیت ، قیمت رقابتی و شرایط پرداخت کاملا انعطاف پذیر از مزایای دیگر ره سام می باشد.

 

 منبع: https://rahsamair.com/

 





:: برچسب‌ها: انواع دریچه هوا بر اساس جنس , دریچه هوا فلزی آلومینیومی , دریچه هوا دیواری , دریچه سقفی , دریچه هوا آلومینیومی مشبک , دریچه خورشیدی , قیمت دریچه هوا , دریچه های هوای رفت , شرکت ارمغان تجارت ره سام , ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: