آموزش فوتبال برای کودکان
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

 

آموزش تکنیک های فوتبال به کودکان

 

هنگامی که کودک شما مهارت های ضربه زدن و کنترل توپ را با اعتماد به نفس بدون در نظر گرفتن سن خود ایجاد کرد، باید آماده باشد تا فوتبال خود را در محیطی ساختارمندتر ببرد. این ممکن است در حدود سن 5-7 سالگی باشد. اما، به یاد داشته باشید، برخی از کودکان فقط در مراحل سنی بعدی به فوتبال علاقه پیدا می کنند که هنوز هم کاملاً خوب است. در این مرحله اولیه زندگی، سطح مهارت و اعتماد به نفس در فوتبال می تواند بین گروه های سنی مختلف قابل توجه باشد. به همین دلیل است که تقسیم بندی سنی در فعالیت های ورزشی کودکان بسیار خاص است. با این حال، بازیکنانی که می‌بینید در گروه سنی خودشان عالی هستند، معمولاً به یک چیز مربوط می‌شود - اینکه چقدر برای آن فعالیت وقت گذاشته‌اند. اگر کودک شما زمانی که تصمیم می گیرد فوتبال را کمی جدی تر بگیرد، کمی بزرگتر شده است، نباید مانع از آن شود. حتی تا اوایل نوجوانی می تواند سن خوبی برای شروع تمرینات فوتبال باشد، به خصوص اگر کودک شما تمرینات خود را در خانه و در زمین جدی بگیرد، باید بتواند در عرض یک سال به سایر بازیکنان جدی هم سن و سال برسد. همه چیز به تمرین و ساعاتی که آنها برای تبدیل شدن به یک بازیکن حرفه ای تر صرف می کنند بستگی دارد.

فوتبالیست های پارک، فوتبالیست های مدرسه، فوتبالیست های زمین بازی، فوتبالیست های تیمی و فوتبالیست های حرفه ای همه اهمیت مهارت ها را درک می کنند. آنها مورد علاقه بسیاری از کودکان و بازیکنان هستند زیرا بت هایی مانند رونالدو و مسی را می بینند که مدافعان را دریبل می زنند، مهارت دارند و راه خود را به سمت گلزنی می برند. مهارت ها در فوتبال مستلزم تمرین، سخت کوشی، خلاقیت و اعتماد به نفس هستند و به طور کلی با گذشت زمان و تکرار به کمال می رسند. بسیاری از کودکان 6 تا 8 ساله در این سنین شروع به پیوستن به تیم‌های محلی یا مدرسه‌ای یا حتی آکادمی‌های حرفه‌ای می‌کنند و اغلب اعتماد به نفس فردی، توانایی فنی، دستکاری توپ و مهارت‌ها پایه‌های اصلی مورد نیاز برای بازیکنانی است که وارد فوتبال تیمی می‌شوند. این مبانی و اصول را می‌توان از طریق آموزش هفتگی، فعالیت‌های نیمه‌مدت مانند اردوهای تعطیلات یا تمرین در خانه در باغچه پشتی یا پارک به تنهایی، با دوستان یا والدین یاد گرفت.

نکته مهم در مورد کودکان 6 تا 8 ساله این است که آنها اغلب آماده یادگیری مهارت های جدید هستند، در جستجوی مهارت های جدید برای تسلط با استفاده از فیلم ها، آموزش ها یا کپی کردن از همسالان خود فعال هستند، و انگیزه دارند تا ترفندهایی را برای تحت تاثیر قرار دادن دوستان خود در مدرسه یا هم تیمی های خود آموزش دهند. و توانایی انجام مهارت ها را با گلزنی مرتبط کنید! ما فهرستی از مهارت‌هایی را گردآوری کرده‌ایم که کودکان 6 تا 8 ساله می‌توانند بر روی 3 حوزه اصلی تمرکز کنند: دستکاری توپ، چرخش و مهارت‌های شکست دادن بازیکنان. همه اینها برای یادگیری سرگرم کننده هستند و می توان آنها را در خانه تمرین کرد، اما بهتر است در یک محیط حرفه ای یاد بگیرند. ما در اینجا همچنین راهنمای گام به گام هر یک از این مهارت ها را برای شما بیان کردهایم.

کنترل توپ: این تمرکز بر توانایی اساسی برای دستکاری و کنترل توپ است که پایه و اساس تسلط بیشتر بر توپ است. برای یادگیری برخی از مهارت‌هایی که در دو بخش بعدی در مورد آن صحبت می‌کنیم، تمرین‌های اولیه کنترل توپ و افزایش تعداد لمس‌هایی که بازیکن روی توپ می‌زند بسیار مهم است. ما بازیکنی را تعیین می کنیم که می تواند توپ را به خوبی کنترل کند، به عنوان بازیکنی که می تواند توپ را در فضاهای برنامه ریزی شده مانور دهد که آنها را برای شوت، دریبل یا پاس/سانتر آماده کند. بازیکنانی که به خوبی توپ را کنترل می کنند از تمام قسمت های پای خود استفاده می کنند و اغلب حتی نیازی به نگاه کردن به توپ ندارند زیرا برای خود فضا ایجاد می کنند.

چرخش: هنگام دریبل زدن توپ، چرخاندن یک مهارت کلیدی است که باید به آن مسلط شد و دیدن بازیکنان مطمئن برای تغییر جهت بازی و چرخش با سرعت بسیار عالی است. چرخش به بازیکن کمک می کند تا مهارت داشته باشد و یک مدافع را شکست دهد. چرخش همچنین بازیکن را تشویق می‌کند تا روی زمان‌بندی، آگاهی از محیط اطراف، محافظت از توپ، ورود از جهات مختلف و تصمیم‌گیری کار کند.

مهارت های شکست دادن بازیکن: اگر بازیکنی با توپ می دود و دریبل می زند، مهم است که با استفاده از مهارت های خود، حریف خود را تمرین کند. از 4 سالگی به بالا مهم است که بازیکنان در 1v1s به چالش کشیده شوند تا روی پیشرفت خود تمرکز کنند و به آنها زمان و فرصتی برای آزمایش مهارت های جدید بدهند. دریبل زدن گذشته و برخورد با مدافعان با اعتماد به نفس عملکرد آنها را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد.

مهارت‌های کودکان 6 تا 8 ساله بدون در نظر گرفتن این که آیا در یک محیط مسابقه استفاده می‌شوند یا خیر، تأثیر اساسی بر رشد آنها به عنوان یک بازیکن خواهد داشت. آنها می توانند برای تقویت اعتماد به نفس کودک، درک او از بازی، کنترل توپ، تمرکز، درگیری و رقابت کلیدی باشند. مربیگری، آموزش و استانداردهای امروزی به طور فزاینده ای بر توسعه فردی و توانایی فنی تمرکز دارند. به همین دلیل است که ما معتقدیم اینها جنبه های مهمی از فوتبال هستند که یک کودک 6-8 ساله باید آنها را بیاموزد تا در هر محیط فوتبالی احساس راحتی کند و از بازی فوتبال لذت بیشتری ببرد.

فوتبال برای نوپایان

چه در حال اداره یک تیم محلی باشید و چه از اینکه بخواهید کودک نوپای خود را وارد فوتبال کنید، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مقدمه اولیه سرگرم کننده و به یاد ماندنی شود.

1. همه چیز با لگد زدن شروع می شود.

لگد زدن به توپ برای اکثر کودکان به طور طبیعی اتفاق می افتد. یک کودک و یک توپ را روی یک چمن بگذارید، و می توانید به طور منطقی مطمئن باشید که لگد زدن بدون درخواست شروع می شود. چیزی بسیار رضایت‌بخش در آن وجود دارد، و به مهارت دیگری جز توانایی تاب دادن پا روی یک جسم کروی نیاز ندارد. بدون هدف، هدف مشترک یا نیاز به مهارت، تنها چیزی که باقی می ماند سرگرمی است – و این یک احساس قدرتمند است که می تواند مدت زیادی در حافظه باقی بماند.

2. دوستان خود را دعوت کنید.

کودکان دوست دارند تجربیات مورد علاقه خود را با گروه همسالان خود به اشتراک بگذارند. سرگرمی اغلب تقویت می شود و پیوندهای خاصی می توانند شکل بگیرند. اگر فرزندان شما نوپا هستند، از وسوسه تقسیم آنها به تیم ها اجتناب کنید. در عوض، آنها را تشویق کنید تا توپ را به اشتراک بگذارند، و با هم کار کنید تا آن را به یک دروازه موقت وارد کنید. دوستان بعداً در مورد سوء استفاده های خود صحبت می کنند و این تجربیات را بسیار خاص تر می کند.

3. بازی برای سرگرمی

در سن دو و سه سالگی، کودکان معمولاً در مورد رقابت اذیت نمی شوند. آنها بیشتر به سرگرمی زیاد اهمیت می دهند. و اگر کاری سرگرم کننده باشد، کودکان در هر فرصتی می خواهند آن را انجام دهند. اگرچه آنها حتی آن را نمی دانند، توانایی آنها در همان زمان بهبود می یابد.

4. اصول اولیه را به آنها نشان دهید.

علاوه بر عمل اصلی لگد زدن، آموزش اصول کنترل و تیراندازی اگر به سرگرمی اضافه کند، اشکالی ندارد. با این حال، کاملاً حیاتی است که در تمام مدت آرام و صبور باشید. اگر فرزندتان علاقه‌مند به نظر نمی‌رسد یا در تلاش برای پیروی از دستورالعمل‌های شما است، به سادگی دوباره سرگرمی را افزایش دهید - عجله‌ای وجود ندارد.

5. یک مسابقه را با هم تماشا کنید.

بسیاری از کودکان با دیدن بازی حرفه ای ها در تلویزیون به فوتبال علاقه مند می شوند. اگر فرزند شما جوان است، احتمالاً بهتر است به نکات برجسته پایبند باشید. بازی ای را انتخاب کنید که می دانید هیجان انگیز و پر از گل خواهد بود. در صورت امکان، تیم مورد علاقه یا محلی خود را در حال انجام تماشا کنید.

6. آنها را به رویدادهای محلی ببرید.

روزهای شاد خانوادگی، جشنواره ها و نمایشگاه ها اغلب دارای فعالیت های مرتبط با فوتبال هستند. این ممکن است فرصت خوبی باشد تا به کودک خود دیدگاه جدیدی نسبت به بازی بدهید.

7. از روزهای باز باشگاه محلی دیدن کنید.

هنگامی که فرزند شما هر روز به مدرسه می رود، علاقه او به فوتبال ممکن است به سرعت افزایش یابد. این ممکن است زمان خوبی باشد تا آنها را در معرض یک محیط فوتبالی ساختارمندتر و منظم تر قرار دهیم. اکثر باشگاه‌های فوتبال محلی برای جذب استعدادهای جدید روزهای باز برگزار می‌کنند، بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که فرزندتان را همراهی کنید - اگر فقط تماشا کنید. دیدن نحوه تعامل مربیان با جوانان می تواند به یک جوان ایده دقیقی از معنای عضویت در یک تیم بدهد.

8. آنها را به تیم مورد علاقه خود معرفی کنید.

فراموش نکنیم که فوتبال بازی شور، وفاداری و وفاداری خانوادگی است. بسیاری از ما تیم فوتبال خود را انتخاب نمی کنیم. این تیم فوتبال ما است که ما را انتخاب می کند. ما به تدریج عاشق باشگاهمان می شویم و این اغلب به عنوان انگیزه قدرتمندی برای شروع بازی خودمان عمل می کند. خواه از باشگاه محلی خود حمایت می کنید، باشگاهی که خانواده شما از آن حمایت می کند یا یکی از تیم های نخبه، این ارتباط را برای فرزندتان توضیح دهید. در حالی که ممکن است برای حضور در یک مسابقه خیلی زود باشد، سعی کنید یک تور در استادیوم ترتیب دهید. همچنین ممکن است بتوانید در یک جلسه آموزشی آزاد شرکت کنید. همه کودکان به روش خود با بازی زیبا پیوند برقرار می کنند. به جای اینکه یک والدین زورگوی کلیشه ای باشید، به سادگی به فرزندتان را در جهت های درست سوق بدهید.

مراحل آموزش فوتبال به کودکان

به طورکلی، مراحل آموزش فوتبال به کودکان مانند بزرگسالان به دو دسته فوتبال مقدماتی یا مبتدی و فوتبال حرفه ای یا پیشرفته تقسیم می شود.

فوتبال مقدماتی یا مبتدی: در فوتبال مقدماتی یا مبتدی، بیشتر به آموزش های اولیه مانند آشنایی با توپ، زمین فوتبال، گرم کردن و بازی های سرگرم کننده برای نگه داشتن توپ و پاس دادن توپ، عبور از موانع و… توجه می شود.

فوتبال حرفه ای و پیشرفته: در فوتبال پیشرفته تکنیک های آموزش فوتبال به صورت حرفه ای تری، آموزش داده شده و پیگیری می شود. معمولا در مراحل پیشرفته تمرینات فوتبال افزایش پیدا می کند و توسط مربی فوتبال، تست هایی از بازیکن ها گرفته می شود تا بر روی نقاط ضعف بازیکن در طولانی مدت کار شود.

  آکادمی فوتبال کتاب با استفاده از متدی نوین و خلاقانه به آموزش و پرورش نونهالان می‌پردازد. آکادمی فوتبال کتاب به صورت تخصصی و حرفه ای به آموزش فوتبال در رده سنی پایه می‌پردازد که علاوه بر یادگیری مهارت‌های فوتبال، آموزش دروس مدرسه که شامل (ریاضی، علوم، فارسی، زبان انگلیسی عمومی و تخصصی فوتبال و کامپیوتر) در تمامی مقاطع تحصیلی ورزشجویان در راستای پرورش و بهره‌وری بیشتر از مهارت های فردی انجام می‌پذیرد. 

 

 منبع: https://fa-ketab.com/

 

 





:: برچسب‌ها: تمرینات پایه ای فوتبال برای کودکان , آموزش تکنیک های فوتبال به کودکان , آموزش فوتبال به کودکان در خانه , سن مناسب آموزش فوتبال برای کودکان , آکادمی فوتبال کتاب ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: