نظارت بر تاسیسات ساختمانی
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

نظارت بر تاسیسات ساختمانی چیست؟

 
 
 
در تاسیسات ساختمانی بزرگ و کوچک، نظارت نقش کلیدی در پیشگیری از حوادث دارد. عملکردهای نظارتی معمولی شامل برنامه ریزی و تخصیص کار، تصمیم گیری، نظارت بر عملکرد و انطباق، ارائه رهبری و ایجاد کار گروهی و اطمینان از مشارکت نیروی کار است. بنابراین نظارت به شدت در اجرای یک پروژه ساخت و ساز و به ویژه در حصول اطمینان از اینکه سلامت و ایمنی به طور مؤثر مدیریت می شود، دخیل است. برخی از کارگران و برخی از فعالیت ها به نظارت بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند. مثلا:
 
  • فعالیت های پرخطر باید توسط سرپرستان نظارت شود.
  • کارگران جوان بی تجربه ممکن است نیاز به نظارت بسیار نزدیک و شاید دائمی داشته باشند.
  • کارگران مهاجر با مهارت های زبان انگلیسی ضعیف یا درک استانداردهای ایمنی تاسیسات ساختمان ممکن است نیاز به نظارت بیشتری داشته باشند.
  • ارتباط مؤثر بین کارکنان، سرپرستان و مدیریت در ترتیبات نظارتی سازمان به دلیل تأثیر مثبتی که بر عملکرد ایمنی دارد، مهم است. هدف اساسی ارتباطات ایمنی و بهداشت، ارائه اطلاعات معنادار، مرتبط و دقیق، به صورت واضح و قابل درک برای ذینفعان خاص است. این به نوبه خود می تواند آگاهی و درک مدیریت بهداشت و ایمنی و همچنین مسائل خطر خاص را ارتقا دهد.

چک لیست برای ارائه نظارت تاسیسات ساختمانی

اصول کلیدی برای نظارت بر تاسیسات ساختمانی مؤثر به شرح زیر است:

· افراد مناسب برای این شغل باید انتخاب شوند و در صورت لزوم به آنها آموزش داده شود. 
· عملکرد ناظران باید دقیق اندازه گیری، حسابرسی و بررسی شود. ناظران باید تحت نظارت باشند.
· به سرپرستان باید فرصت و مجالی برای تعامل با دیگران برای انجام تمامی مسئولیت های نظارتی خود داده شود.
· سرپرستان باید در نقش ها و مسئولیت های خود حمایت شوند. اهداف قابل دستیابی باید تعیین شود و پشتیبانی قابل مشاهده انجام شود.
· ترتیبات نظارتی موجود باید ارزیابی و بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که تمام وظایف نظارتی کلیدی به وضوح تعریف شده و به طور مناسب تخصیص داده شده است.
· افراد مربوطه باید مهارت ها و استعدادهای لازم را برای فعالیت های نظارتی، مانند برنامه ریزی، ارتباطات، تفویض اختیار و رهبری و غیره داشته باشند.  درک کامل خطرات محلی و اقدامات کنترلی؛ و تجربه و اعتبار برای جلب احترام دیگران.

تاسیساتی که در یک ساختمان وجود دارند، نقش مهمی را در راحتی و آسایش خانواده هایی که در آن ها اسکان پیدا خواهند کرد، ایفا می کنند. اجرای این تاسیسات توسط سازندگان، باید بر اساس قوانین ملی ساختمان انجام بگیرد. افرادی که نظارت بر تاسیسات ساختمانی را انجام می دهند، می توانند کار مجریان را راحت تر کنند و ایمنی تاسیسات مکانیکی ساختمان را برای ساکنان آینده آن ها تضمین نمایند. علاوه بر این، یک ناظر تاسیسات ساختمانی حرفه ای می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های شما شود. مهم تر از همه اینکه، نظارت کارشناسانه بر تاسیسات ساختمانی مکانیکی و الکتریکی، از زود آسیب دیدن آن ها به میزان زیادی جلوگیری می کند.


مشاوره مهندسی آسای

میدان ونک، خیابان ملاصدرا خیابان شاد پلاک ۱۲
تلفن تماس: ۸۸۷۷۹۱۹۹
ایمیل: info@assai.com
منبع: https://www.assai.ir/
 
 




:: برچسب‌ها: شرکت مهندسین مشاور آسای , موارد مهم در انتخاب مهندس ناظر , هدف از نظارت بر تاسیسات ساختمان , وظایف مهندس ناظر تاسیسات ساختمانی , نظارت بر تاسیسات ساختمانی چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: