بهترین مدارس تهران
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

ویژگی بهترین مدارس

اغلب این سوال در ذهن مردم ایجاد می شود که چه چیزی یک مدرسه خوب را می سازد؟ ویژگی هایی که مدارس با عملکرد بالا دارند به شرح زیر است:

یک طرح و خط مشی کیفی

یک مدرسه خوب دارای یک هدف یا چشم انداز روشن و مشترک است که باعث می شود عملکرد همه افراد در مدرسه برای رسیدن به هدف نهایی بهتر و از سایر مدارس ضعیف متفاوت باشد. این امر با استفاده از هر فرصت، هدیه، مزیت و منبع ممکنی که توسط مدارس با عملکرد پایین قابل مشاهده نیست، باعث رشد هر دانش آموزی می شود. کار آن می تواند به طور قابل ملاحظه و مشهودی جامعه ای را که مدرسه در آن قرار دارد بهبود بخشد. فقط یک مدرسه خوب می تواند با تغییرات در بخش آموزشی سازگار شود.

انتظارات و استانداردهای بالا برای هر دانش آموز

یک مدرسه خوب همیشه استانداردهای تدریس خود را تعیین می کند و با اعتقاد به شایستگی دانش آموزان انتظار عملکرد عالی را دارد. دانش‌آموزان تشویق می‌شوند مطابق دستورالعمل‌های معلمان یا کمی بالاتر از آن کار کنند.

کارکنان پشتیبانی قابل اعتماد و ارائه دهندگان خدمات به خوبی سازماندهی شده است.

یک مدرسه خوب دارای کارکنان پشتیبانی مانند پزشکان، مشاوران راهنما و روانشناسان است تا به نیازهای دانش آموز در محل مدرسه به موقع رسیدگی شود. علاوه بر این، یک مدرسه خوب دارای تجهیزات پیشرفته ای مانند تجهیزات ورزشی، تاب زمین بازی، کتاب های کتابخانه، تجهیزات آزمایشگاهی، رایانه و سایر موارد است زیرا به بهترین ارائه دهندگان خدمات متصل هستند.

یک محیط آموزشی امن برای دانش آموزان

یک مدرسه موثر بر یادگیری بهتر هر کودک با ارائه یک محیط مدرسه سالم و محترمانه برای تعامل معلم و دانش آموز تمرکز می کند. رفتارهای منفی در مدارس مانند آزار و اذیت و قلدری را تحمل نمی کند. مدرسه اقدامات انضباطی سختگیرانه ای را که باید علیه کودکی به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین مدرسه انجام شود، روشن می کند. با شرکت دادن کودک در خدمات اجتماعی یا کارهای اجتماعی برای مدتی از رفتار نادرست کودکان جلوگیری می شود.

مدیران حمایتی و معلمان با کیفیت

دانش آموزان آنچه را که معلم آنها را راهنمایی یا دستور می دهد دنبال می کنند. یک مدرسه خوب دارای مربیانی منصف، پرشور، صادق، خوش اخلاق، الهام بخش، ماهر و حامی خواهد بود که تأثیر مثبت قوی بر نگرش و شخصیت دانش آموز خواهند داشت. یک معلم با کیفیت همیشه برای به روز رسانی دانش، بهبود مهارت های خود، و یافتن راه هایی برای ایجاد انگیزه و مشارکت دانش آموزان در حین تدریس، وقت می گذارد. به طور مشابه، مدیران یک مدرسه خوب به شدت از نیازهای کادر علمی حمایت و حرفه ای خواهند بود.

محیط مدرسه تمیز و منظم که برای یادگیری مفید است.

یک مدرسه خوب بهداشت را حفظ می کند و محیطی راحت برای دانش آموزان دارد تا بتوانند مهارت های خود را توسعه دهند و دانش خود را درک کنند. مدرسه کمبریج یکی از مدارس برتر در نویدا بزرگ است و به خاطر زیرساخت‌های سبز، امن، جادار و سازمان‌یافته‌اش برای اطمینان از فضای مؤثر برای یادگیری و رشد مناسب کودکان شناخته شده است.

نظارت مکرر بر روند تدریس و یادگیری

یک مدرسه خوب به پیشرفت هر دانش آموز از نزدیک نگاه می کند و با انجام تنظیمات لازم اطمینان حاصل می کند که نیازهای آنها برآورده می شود. دانش آموزانی که به کمک اضافی نیاز دارند، آن را فقط در مدارس موثر دریافت می کنند. حتی عملکرد معلم به طور مرتب توسط مدیر و کادر اجرایی مدرسه با گرفتن بازخورد از دانش آموزان نظارت می شود.

سطوح بالای ارتباط و همکاری

یک مدرسه خوب همیشه دارای بستری است که در آن همه با ذهنیت کار تیمی و مهارت های ارتباطی خوب برای حل مشکلات مربوط به آموزش یا یادگیری کار می کنند. عملکرد کلی مدرسه ممکن است زمانی به اوج برسد که اقدامات گروهی و ارتباطی به طور جدی در مدرسه و همچنین به عنوان بخشی از یک جامعه دنبال شود. مدرسه ای که بهترین عملکرد را دارد جلسات مکرر معلمان و والدین را برای بهبود ارتباط بین آنها برگزار می کند تا هر دو بتوانند برای دستیابی به نتایج مطلوب برای کودک با یکدیگر همکاری کنند.

دبستان پیشرو یکی از بهترین مدارس تهران از سال ۱۳۷۳ که قسمت ابتدایی از همان ابتدا سیستم آموزش کیف در مدرسه را برای اولین بار در ایران اجرایی کرده اند و در این مدرسه از شیوه های آموزش نوین استفاده شده به شکلی که ابتدای هر کلاس معلم با ایجاد انگیزه بین دانش آموزان ذهن بچه ها را آماده می نماید برای تدریس و با ایجاد بارش فکری و پرسش و پاسخ دانش آموزان آماده فرا گرفتن درس می گردند و پس از تدریس مشارکتی معلم با طراحی بازی ها و کارهای گروهی درس تدریس شده را برای دانش آموزان کاملا جا می اندازد و در انتها با کوئیزها و مسابقات به شکل های مختلف درس تدریس شده را مورد ارزیابی قرار می دهند، این روش که در مدرسه پیشرو انجام می گردد با یک محتوای الکترونیکی صورت می پذیرد که در واقع برای تمامی دروس و تمامی جلسات کلاس محتوای خاص توسط تیم نرم افزاری و تحقیق و پژوهش حرفه ای دبستان پیشرو طراحی شده است که شامل عکس ها، فیلم ها، کلیپ ها، صداها و تصاویر و پرسش و پاسخ ها و طراحی بازی هایی می باشد که در کلاس به معلم در روند آموزش دهی به دانش آموز و معلم کمک می نمایند .

آدرس:

تهرانپارس بزرگراه رسالت بین اتوبان باقری و خیابان رشید پ ۲۰۲ دبستان پیشرو

تلفن:

۷۷۸۷۸۸۰۰

۷۷۷۰۲۴۳۱

دورنگار: ۷۷۷۰۲۴۲۷

پیامک و واتس اپ: ۰۹۰۳۶۸۰۱۱۴۱

ایمیل: info@pishroschool.com

منبع: https://pishroschool.ir/

 

 





:: برچسب‌ها: دبستان پسرانه پیشرو , بهترین دبستان غیر دولتی تهران , بهترین دبستان پسرانه تهران , ویژگی بهترین مدارس ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: