تهویه پارکینگ
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

تهویه پارکینگ چیست؟

 

سیستم تهویه - یک سیستم مکانیکی در یک ساختمان که هوای تازه را فراهم می کند. انواع سیستم های تهویه چیست؟ سه روش برای تهویه ساختمان وجود دارد: تهویه طبیعی، مکانیکی و ترکیبی (مخلوط). سیستم تهویه عمدتاً برای کنترل کیفیت هوای داخل ساختمان با رقیق کردن و جابجایی آلاینده های داخلی استفاده می شود. 

همچنین می توان از آن برای کنترل دمای داخل ساختمان با رطوبت و واشر هوا استفاده کرد تا از راحتی حرارتی، رضایت از سایر جنبه های محیط داخلی یا اهداف دیگر بهره مند شود. پارکینگ محل جمع شدن دود ها و آلودگی های ناشی از موتور خودروها و اگزوز وسایل نقلیه میباشد. هدف از استفاده تهویه پارکینگ، از بین بردن دود، حرارت و تهویه گازهای سمی است.

یک سیستم تغذیه که به خوبی طراحی شده باشد شامل بخش ورودی هوا، فیلترها، تجهیزات گرمایشی و/یا سرمایشی، یک فن، کانال‌ها و رجیستر/شبکه‌ها برای توزیع هوا در فضای کار است. فیلترها، تجهیزات گرمایش و/یا سرمایش و فن اغلب در یک واحد کامل به نام خانه هوا یا واحد تامین هوا ترکیب می شوند. اگر قسمتی از هوای تامین شده توسط یک سیستم گردش مجدد شود، از سیستم RETURN برای بازگرداندن هوا به خانه هوا استفاده می شود.
سیستم‌های جت فن برای تهویه پارک‌های زیرزمینی برای حذف CO در شرایط عادی و استخراج دود در شرایط اضطراری توسعه یافته‌اند. این هر دو مورد نیاز را می توان با یک سیستم به طور موثرتر و اقتصادی تر، یعنی سیستم های تهویه پارکینگ بدون کانال جت فن انجام داد. سیستم کامل از فن جت، فن های محوری اصلی برای استخراج و هوای تازه تشکیل شده است. علاوه بر فن ها، یک سیستم کنترل منحصر به فرد یعنی برای پروژه خاصی طراحی شده است، که در آن سیگنال های سنسورهای CO / گرما / دود، سیستم را با سرعت های مختلف بر اساس نیاز موقعیت و صرفه جویی در انرژی کار می کنند.

مزایای سیستم تهویه پارکینگ

سیستم جت فن تهویه پارکینگ مزایای خاص خود را نسبت به سیستم های کانالی معمولی دارد.

  •  از آنجایی که سیستم نیازی به کانال ندارد، این امکان را به سازه می دهد که ارتفاع کمتری داشته باشد، تقریباً 0.5 متر تا 0.75 متر کمتر از زیرزمین های معمولی است. 
  • نصب سیستم بدون داکت در زمان کوتاه تری نسبت به سیستم های کانالی معمولی، گران قیمت و پیچیده آسان است. این به معنای صرفه جویی در زمان و هزینه نصب است.
  • نگهداری سیستم های جت فن آسان است و راه حلی ایده آل برای بازسازی پارکینگ ها می باشد.
  • این امکان وجود دارد که سیستم‌ها را در بخش‌ها/منطقه‌ها بر اساس سیگنال‌های داده شده از حسگرهای CO/دود کار کنید.

 

سیستم های تهویه خروجی در دو گروه کلی طبقه بندی می شوند:

  • سیستم اگزوز GENERAL
  • سیستم اگزوز محلی

سیستم اگزوز عمومی را می توان برای کنترل گرما و/یا حذف آلاینده های ایجاد شده در یک فضا با شستشوی یک فضای معین با مقادیر زیاد هوا استفاده کرد. هنگامی که برای کنترل گرما استفاده می شود، هوا ممکن است تعدیل و بازیافت شود. هنگامی که برای کنترل آلاینده ها (سیستم رقیق سازی) استفاده می شود، باید هوای بیرون به اندازه کافی با آلاینده مخلوط شود تا میانگین غلظت به سطح ایمن کاهش یابد. سپس هوای آلوده معمولاً به اتمسفر تخلیه می شود. یک سیستم تغذیه معمولاً همراه با یک سیستم اگزوز عمومی برای جایگزینی هوای خروجی استفاده می شود.

نقش شرکت ره سام در زمینه طراحی سیستم تهویه پارکینگ


ره سام این افتخار را دارد به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه ، کلیه دمپر های خود را به گواه چندین پروژه تحویل داده شده مطابق با الزامات سازمان آتش نشانی به انجام می رساند.

از طرف دیگر ، برای هدایت دود به خارج از منطقه حریق ، می بایست دمپر هوای رفت نیز در زمان وقوع حریق عمل کند. سناریوی باز و بسته شدن هر یک از دمپر ها می بایست پیش از اجرا به تایید اداره آتش نشانی برسد. از آن جا که کلیه دمپر های مورد استفاده به صورت خودکار ( موتوری ) عمل می کنند لازم است موتور های مورد استفاده با استاندارد های مورد تایید آتشنشانی همخوانی داشته باشند. ره سام به عنوان نمایندگی انحصاری Lufberg در ایران ( محصول جمهوری چک ) این افتخار را دارد کلیه دمپر های حریق و دود خود را با موتور های منطبق با استاندارد های آتش نشانی عرضه می نماید.

آدرس:
تهران، خیابان مطهری، خیابان سربداران، پلاک ۳۹، طبقه ۴


تلفکس:

۰۲۱-۲۶۷۰۲۶۰۲


۰۲۱-۲۶۷۰۲۶۰۶


پست الکترونیکی : office @ rahsamco.ir

منبع: https://rahsamair.com/

 





:: برچسب‌ها: شرکت ارمغان تجارت ره سام , مزایای سیستم تهویه پارکینگ , طراحی سیستم تهویه پارکینگ , تهویه پارکینگ چیست؟ , قیمت تهویه پارکینگ و جت فن ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 31 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: