دکوراسیون داخلی
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

هدف از دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی هنر تزئین یک خانه مسکونی یا تجاری با توجه به ترجیحات و سبک شخصی مشتری است. این شامل انتخاب طرح های رنگی، مواد کفپوش، مبلمان، آثار هنری و لوازم جانبی است که یک فضا را به یک طراحی زیبا و مقرون به صرفه تبدیل می کند. دکوراسيون داخلی از ایجاد کارآمدترین چیدمان برای استفاده حداکثری از پتانسیل یک اتاق از نظر کاربری و زیبایی و با در نظر گرفتن ویژگی های فضا و سبک مورد نظراست. از طرف دیگر دکوراسیون داخلی یا تزیین، تجهیز یک فضا با چیزهای زیبا یا شیک است. دکوراسيون داخلي با سبک الهام بخش، طرح رنگ، بافت لوازم جانبی مورد استفاده را در حین کار در عملکرد خود در نظر می گیرد.

سبک های دکوراسيون داخلي


سبک های طراحی دکوراسیون تغییر می کند و با روندهای در حال تغییر مطابقت دارد. در طول سال ها سبک های دکوراسیون متعددی وجود داشته است، اما بیایید محبوب ترین آنها را بررسی کنیم.

ساحلی

ساحلی یک سبک عالی برای کسانی است که می خواهند ساحل و اقیانوس را وارد زندگی روزمره خود کنند. این شامل طرح های رنگی سفید، آبی، سبز و نارنجی است. لوازم جانبی شامل صخره‌های اقیانوسی قاب‌دار، صدف‌های دریایی، عناصر چوبی و مبلمان معمولی برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش است.

نوین

طراحی مدرن یک سبک شیک است که سادگی را برجسته می کند. دکوراتورها از رنگ های سفید، خاکستری و سیاه به عنوان طرح های اصلی رنگ استفاده می کنند. طرح ها تمیز و بدون درهم ریختگی هستند. خطوط مستقیم و پررنگ ترجیح داده می شوند. از عناصر و مواد جانبی طبیعی مانند قاب های چوبی، دکور فلزی و مبلمان استفاده می شود.

معاصر

Contemporary تنوع نرم تری از طراحی مدرن است. اغلب با مدرن اشتباه گرفته می شود زیرا ظاهری تمیز با خطوط مستقیم دارد. رنگ های تند، ملایم و خنثی را امکان پذیر می کند. مدرن با طراحی مدرن متفاوت است زیرا سبک آن همیشه در حال تغییر است. این بر طرح ها و روندهای حال تمرکز دارد. آنچه امروز طراحی معاصر را تعریف می کند ممکن است در آینده آن را تعریف نکند.

گلم مدرن

Modern Glam به زیبایی طراحی معاصر و مدرن را ادغام می کند. صندلی‌های روکش دار و روکش‌های عثمانی این فضاها را با پارچه‌های لوکس مانند مخمل تزئین می‌کنند. مبلمان و لوازم جانبی فلزی معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند و با طرح های رنگی روشن یا خنثی ترکیب می شوند. لمس نرم تشویق می شود، مانند گل رز سفید در یک گلدان کلاسیک. سایر ویژگی‌ها مانند لوسترها، آینه‌های بزرگ، مواد ژولیده و اشیاء جواهرات‌کاری شده، جلوه‌های پیچیده و باکلاسی را به شما می‌دهند.

روستايي

سبک کانتری مواد طبیعی و عناصر روستایی را برجسته می کند تا یک محیط زندگی مزرعه در فضای باز را تشکیل دهد. قرمز یک رنگ غالب با رنگ های ملایم است. سبدهای حصیری، پالت ها و قطعات چینی سفید از لوازم جانبی محبوب هستند.

التقاطی

اگر مشتری نسبت به استایل خود کمی مطمئن نیست، اما به سبک های متعدد علاقه دارد، ممکن است ظاهر التقاطی را ترجیح دهد. قوانین سبک التقاطی تعریف نشده است. ضرب المثل "هر چیزی می رود" واقعاً برای مشتری التقاطی کار می کند! از تمام عناصر، رنگ ها، بافت ها و متریال ها برای ایجاد فضایی متمایز استفاده شده است.

بوهمي

یک کلمه برای توصیف این سبک وجود دارد: جسورانه! سبک بوهمی روشن و رنگارنگ است. رنگ‌های اصلی قرمز، زرد و آبی با لهجه‌های صورتی، بنفش تیره و نارنجی استفاده می‌شوند. قطعات مبلمان چوبی پوشیده شده با مواد مخمل خواب دار با طرح های راه راه، هندسی و گل دار مشبک شده اند. سبک بوهمی برای افرادی است که ممکن است از سفر و فرهنگ الهام بگیرند.

قدیمی

وینتیج را می‌توان با اصطلاح «شیک شیک» جایگزین کرد. رنگ‌های اصلی آن خنثی است: قهوه‌ای، سفید و خاکستری. سبک وینتیج شامل جنبه های معاصر با ظاهری الهام گرفته از کلاسیک است، مانند مبلمان خرد شده، آجرهای اکسپوز، صندلی های زنگ زده و چوب کهنه. طراحی های گذشته را با عناصر زمان حال ترکیب می کند تا ظاهری جاودانه و تازه ایجاد کند.

ترفند ها و اصول چیدمان در دکوراسیون داخلی

 

  • قاب عکس ها و قاب های هنری
  • نورپردازی و تاثیر نور و روشنایی در دکوراسیون
  • پارتیشن بندی فضا
  • در دکوراسیون رنگ آمیزی از مهمترین فاکتورهای طراحی دکوراسیون داخلی منازل است.
  • تغییر و تحول در کفپوش خانه ها
  • به کار گرفتن کتابخانه در طراحی دکوراسیون

مهم ترین خدماتی که ایوان سبز در سیاست کاری خود قرار می دهد: مشاوره، بازدید از محل پروژه و ارائه پیشنهاد مناسب، طراحی خلاقانه با استفاده از نرم افزارهای تخصصی جهت ترسیم نقشه ها بر اساس کاربری فضا، برآورد هزینه براساس طرح ارائه شده، تولید و اجرای پروژه با استفاده از متریال مرغوب، معتبر و استاندارد می باشد.

 

تماس با ما

 

شما می توانید جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

 

آدرس : خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

 

منبع:https://interior-designer.ir/

 

 





:: برچسب‌ها: طراحی داخلی ایوان سبز , ترفند ها و اصول چیدمان در دکوراسیون داخلی , رنگ آمیزی در دکوراسیون داخلی چه نقشی دارد؟ , پارتیشن بندی و جذابیت بیشتر فضا , ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: