قبولی در مدارس تیزهوشان
نوشته شده توسط : پارس اتیلن
مدرسه تیزهوشان


ضریب هوشی یک کودک تیزهوش چقدر است؟

میانگین یا متوسط ضریب هوشی 100 است. ضریب هوشی یک کودک تیزهوش در این محدوده ها قرار می گیرد: استعدادهای خفیف: 115 تا 130. استعدادهای متوسط: 130 تا 145.
انجمن ملی کودکان با استعداد (NAGC) استعداد را اینگونه تعریف می کند: «افراد با استعداد کسانی هستند که سطوح برجسته ای از استعداد (که به عنوان یک توانایی استثنایی برای استدلال و یادگیری تعریف می شود) یا شایستگی (عملکرد مستند یا موفقیت در 10٪ برتر یا کمتر) در یک مورد یا بیشتر از خود نشان می دهند.
 
چه چیزی یک نفر را با استعداد می کند؟
 
توانایی فکری عمومی بالاتر از حد متوسط. توانایی یافتن و حل مسائل دشوار و غیرعادی. توانایی پردازش و یادگیری سریع اطلاعات. توانایی دیدن ارتباطات، روابط و دیدگاه های متعدد. آموزش تیزهوشان (همچنین به عنوان آموزش با استعداد (GATE)، برنامه‌های با استعداد (TAG)، یا آموزش G/T شناخته می‌شود) گروه وسیعی از شیوه‌ها، رویه‌ها و نظریه‌های ویژه است که در آموزش کودکانی که شناسایی شده‌اند استفاده می‌شود. به عنوان تیزهوشان یا با استعداد.
رویکردهای اصلی آموزش تیزهوشان غنی سازی و تسریع است. یک برنامه غنی سازی مطالب اضافی و مرتبط را آموزش می دهد، اما باعث می شود دانش آموز در برنامه درسی با همان سرعتی که دانش آموزان دیگر پیشرفت می کند، پیشرفت کند. به عنوان مثال، پس از اینکه دانش آموزان تیزهوش کار عادی را در برنامه درسی تکمیل کردند، یک برنامه غنی سازی ممکن است اطلاعات بیشتری در مورد یک موضوع در اختیار آنها بگذارد. یک برنامه شتاب، دانش آموز را از طریق برنامه درسی استاندارد سریعتر از حد معمول پیش می برد. این از طریق بسیاری از رویکردهای مختلف انجام می شود.
هیچ تعریف جهانی استانداردی از چیستی دانش آموز با استعداد وجود ندارد. تعاریف متعددی وجود دارد اکثر تعاریف دانش‌آموزانی را انتخاب می‌کنند که در یک زمینه خاص مهارت یا استعداد بیشتری دارند، به عنوان مثال، دانش‌آموزانی که بیشترین مهارت یا استعداد را در موسیقی، زبان، استدلال منطقی یا ریاضیات دارند. درصد دانش آموزان انتخاب شده متفاوت است، معمولاً 10٪ یا کمتر برای برنامه های آموزشی تیزهوشان انتخاب می شوند. با این حال، از آنجایی که دانش آموزان در استعدادها و دستاوردهای خود متفاوت هستند، دانش آموزی که در یک زمینه مانند موسیقی استعداد ندارد، ممکن است در زمینه دیگری مانند زبان استعداد تلقی شود.
در نتیجه، حتی اگر همه برنامه‌ها موافقت کنند که فقط 5 درصد دانش‌آموزان برتر منطقه خود را شامل شوند، بیش از 5 درصد از دانش‌آموزان به عنوان استعدادهای درخشان شناسایی می‌شوند. مدارس تیزهوشان هم مانند بقیه مدارس دیگه مزایا و معایب خاص خودش را دارد که آگاهی با این مزایا و معایب قبل از هر اقدامی برای ثبت نام مفید می باشد . ما در ادامه کلی ترین مزایا و معایب رو می گوییم که با یک دید کلی برای انتخاب این مدرسه داشته باشید. 

مزایای مدرسه تیزهوشان :

 مهم ترین مزیتی که این مدرسه دارد کیفیت تحصیل در این مدارس است . چون در این مدارس نه تنها دانش آموزان سخت گیرانه و با آزمون ورودی پذیرش می شوند بلکه برای انتخاب معلمان هم سخت گیری می گردد و معلمانی را انتخاب می کنند که یک رزومه تدریس قوی داشته باشند .

معایب مدرسه تیزهوشان :

 معمولا دانش آموزانی که در این مدارس درس می خوانند دچار غرور می شوند . این غرور باعث می شود فکر کنند خیلی سطح شون از بقیه بالاتراست و خیلی وقتا خودشون رو متفاوت از بقیه می بینند . اما خیلی وقتا همین غرور باعث می شود تو آزمون های بعدی به امید این که من بلدهستم ، یا من هوشم بیشترهست خیلی تلاشی نکنند و نتوانند به ا نتیجه دلخواه برسند.
 دانش آموزان مدارس تیزهوشان خیلی اوقاتانقدر تکالیف مدرسشون زیاد هست و درگیر کلاس های مختلف فوق برنامه هستند که باعث می شود از جمع گرم و صمیمی خانواده دور بمانند و مثل هم سن و سال های خودشون تو جمع های دوستانه قرار بگیرند که این موضوع اصلا خوب نیست.  سخت گیری تو این مدرسه ها زیاد است که باعث نا امیدی دانش آموز از خود می شود . دانش آموزی که همیشه فکر می کند بهترین است با سخت گیری های زیادی که مدرسه می کند وبا همه تلاشش باز نتوانسته نتیجه دلخواه را بگیرد و همین موضوع هم باعث افت تحصیلیش می شود .
 رقابت در این مدرسه خیلی بالا است . شاید دانش آموزدر مدرسه قبلی خودش جزو بهترین ها بوده و همیشه مورد توجه و تشویق قرار گرفته است ولی وقتی وارد این مدرسه می شود با این که مثل قبل درس می خواند و تلاش می کند ولی می بیند خیلی بهتر از خودش وجود دارند ، این موضوع باعث می شود دانش آموز تلاشش را بیشتر کند تا از بقیه رقیب هایش عقب نماند .
 از طرفی چون دانش آموزانی که تو ذر این مدارس درس می خوانند همگی درس خوان هستند و سطح یکسانی دارند سر کلاس موقعی که یکی از همکلاسی هاشون سوالی می پرسند وقت دانش آموزان سر سوالی که جوابشو بلدهستند هدر نمیرود و معمولا سوالاتی که پرسیده می شود که سوال اکثر دانش آموزا است . دانش آموزان از وقتشان بهترین استفاده رو می کنند .
برنامه ریزی برای قبولی در مدارس تیزهوشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر دوست دارید بدانید چگونه در سمپاد قبول شوید؟ باید گفت که برنامه ریزی از کلیدی ترین نکات قبولی در آزمون سمپاد یا تیزهوشان است. شما باید بتوانید زمان آزمون را به گونه ای مدیریت کنید که به تمامی سوالات پاسخ دهید. موارد زیر را فراموش نکنید:
مدرسه ای که در آن تحصیل می کنید بسیار مهم است. اگر مدرسه شما سطح عملی بالایی داشته باشد، قبولی در آزمون تیزهوشان برای شما آسان تر می شود چرا که معلم بسیاری از نکات را سرکلاس مطرح می کند.
  • بهتر است یک برنامه ریزی کوتاه مدت یا هفتگی و یک برنامه ریزی بلندت مدت یا سالانه داشته باشید تا بر اساس آن، مطالعه کنید.
  • یادداشت برداری از نکات مهم در کلاس درس و در هنگام مطالعه به شما کمک می کند مطالب، بیشتر در ذهن شما بماند.
  • مرور درس های قبلی در یک زمان مقرر مثلا آخر هفته کمک می کند تا مطالب قبلی را فراموش نکنید.
  • از مشاوران و معلم های با تجربه خود برای برنامه ریزی و همینطور بهتر فهمیدن درس ها، کمک بگیرید.
برای اولین بار در ایران در مدرسه پیشرو با ارائه طرح کیف در مدرسه توانستیم گام به گام با آموزش نوین دنیا پیش رفته و کیفیت آموزش را ارتقا بخشیم و توانایی کودکانمان را در تمامی مهارت های زندگی مانند ایجاد تفکر واگرا و همگرا ، قدرت حل مسئله ، مسئولیت پذیری ،عزت نفس و توجه و تمرکز در آنان ایجاد نموده و در آموزش کامپیوتر و زبان انگلیسی که از مهارت های بسیار لازم فردای کودکانمان است همواره پیشگام بوده ایم.
 
تماس با ما

تهرانپارس بزرگراه رسالت بین اتوبان باقری و خیابان رشید پ ۲۰۲ دبستان پیشرو

تلفن:

۷۷۸۷۸۸۰۰

۷۷۷۰۲۴۳۱

دورنگار: ۷۷۷۰۲۴۲۷

پیامک و واتس اپ: ۰۹۰۳۶۸۰۱۱۴۱

ایمیل: info@pishroschool.com

منبع: https://pishroschool.ir/
 




:: برچسب‌ها: بهترین مدرسه پسرانه تهرانپارس , دبستان پسرانه پیشرو , قبولی در مدارس تیزهوشان , معایب مدرسه تیزهوشان , مزایای مدرسه تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: