روف گاردن
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

طراحی و پیاده سازی روف گاردن یا بام سبز



روف گاردن هر نوع پوشش گیاهی است که در پشت بام ساختمان ایجاد می شود. جدا از مزیت تزئینی، روف گاردن به منظور ارتقای معماری، کنترل دما، فرصت های تفریحی، زیستگاه های حیات وحش و مواد غذایی است.

مزیت های کلیدی روف گاردن
 
روف گاردن ها ارزش املاک را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهند.

یک روف گاردن به طور قابل ملاحظه ای ارزش فروش مجدد یا اجاره را افزایش می دهد. ارزش اموال را بالا می برد. بارزترین مزیت یک روف گاردن به عنوان یک وسیله رفاهی ارزشمند است که ارزش ساختاری را که برای هزینه های نسبتاً کمی اشغال می کند، افزایش می دهد. فضای قابل استفاده اضافی یا احیا شده است.

روف گاردن می تواند طول عمر سقف شما را افزایش دهد.

یکی از مزایای بزرگ روف گاردن، باغ عمودی و بام سبز این است که با محافظت از پوشش زیرین سقف، عمر سقف موجود را تا 200 درصد افزایش می دهد. یک بام سبز از غشای سقف در برابر تغییرات اقلیمی و سوء استفاده فیزیکی محافظت می کند و در نتیجه طول عمر سقف را تا حد زیادی افزایش می دهد.

یک روف گاردن در برابر گرما و سرما عایق است.

ساختمان‌های دارای روف گاردن در زمستان 30 درصد گرمای کمتری از دست می‌دهند، در تابستان خنک‌تر هستند و در تمام طول سال عایق صدا هستند. بام های سبز می توانند با کمک به کاهش هزینه های خنک کننده و صرفه جویی در مصرف سوخت، مقاومت حرارتی مجموعه سقف را در طول سال به خصوص در ماه های تابستان بهبود بخشند. کاهش سطح سر و صدا از بام‌های سبز معمولی (محیط رشد 3 تا 4 اینچی) صدای بازتابی را تا 3 دسی‌بل کاهش می‌دهد و عایق صدا را تا 8 دسی‌بل بهبود می‌بخشد.

بام‌های سبز و باغ‌های پشت بام، آب طوفان را حفظ و مدیریت می‌کنند.

حفظ آب طوفان: بام های سبز تا 75 درصد از بارندگی را جذب می کنند، بنابراین رواناب را به طور چشمگیری کاهش می دهد و خطر سیل شهری را کاهش می دهد. بسته به طراحی روف گاردن، یک بام سبز به طور معمول می تواند خروجی آب طوفان را 50 تا 90 درصد کاهش دهد. علاوه بر این، حجم پیک جریان به میزان زیادی کاهش می‌یابد و دوره اوج جریان تا 4 ساعت به تأخیر می‌افتد و تأثیر آن بر سیستم‌های فاضلاب موجود را به حداقل می‌رساند.

ارائه مزایای اجتماعی

بام های سبز از طریق پاسیو، باغ ها و مناظر، کاربرد ساختمان ها را افزایش می دهند. کاشت باغچه ها، هم در سطح زمین و هم در آسمان، نه تنها فضاهای عالی برای استراحت و لذت را فراهم می کند، بلکه برای تماشای آن نیز عالی است!

بهبود کیفیت هوا

گیاهان اکسیژن تولید می کنند و دی اکسید کربن را از هوا حذف می کنند. آنها همچنین تا 85 درصد از ذرات معلق در هوا را روی سطوح برگ خود به دام می اندازند. گیاهان، خاک و هوای محبوس شده در خاک نیز عایق های صوتی عالی هستند.

بام هاي سبز، میکرو اقلیم شهری را اصلاح می کنند.

شهرها، از بتون و آسفالت، گرما را حفظ می کنند و "جزایر گرمایی شهری" را ایجاد می کنند، که 10 فارنهایت گرمتر از حومه های اطراف است. گیاهان از طریق تعرق مستقیماً هوا را خنک می‌کنند و می‌توانند دمای سقف سطح را تا 75 درجه فارنهایت در تابستان کاهش دهند.

روف گاردن ها زیستگاه های متنوعی را فراهم می کنند.

باغ های پشت بام، زمانی که با گیاهان بومی کاشته می شوند، می توانند زیستگاه های مهمی برای جمعیت پرندگان و حشرات بومی فراهم کنند. بام سبز تنوع زیستی ایجاد می کند.
 

معایب بام سبز یا روف گاردن
 
  • نگهداریروف گاردن ها نسبت به سایر سیستم های سقف معمولی به نگهداری بیشتری نیاز دارند.
  • وزن سنگین: روف گاردن ها می توانند یک سیستم سقف سنگین به خصوص روف گاردن های فشرده باشند.
  • مقاومت در برابر باد: مشکل اصلی روف گاردن ها و باد این است که بادهای قوی می توانند محیط های رشد را از بین ببرند.
  • تعمیرات

فضاهایی که عمرمان را در آنها سپری می کنیم، تاثیرات بس عمیق و شگرفی بر عملکرد روحی، جسمی و حتی اقتصادی ما خواهند گذاشت. اگر یک ساختمان بر مبنای علم روانشناسی و رعایت اصول صحیح مهندسی طراحی و اجرا شده باشد، ورود روح، طراوت، نشاط و امید به زندگی میسر خواهد شد.

مهمترین خدماتی که ایوان سبز در سیاست کاری خود قرار می دهد: مشاوره، بازدید از محل پروژه و ارائه پیشنهاد مناسب، طراحی خلاقانه با استفاده از نرم افزارهای تخصصی جهت ترسیم نقشه ها بر اساس کاربری فضا، برآورد هزینه براساس طرح ارائه شده، تولید و اجرای پروژه با استفاده از متریال مرغوب، معتبر و استاندارد می باشد.
آدرس : خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

منبع: https://interior-designer.ir/
 
 




:: برچسب‌ها: ایوان سبز , معایب بام سبز یا روف گاردن , مزیت های کلیدی روف گاردن , طراحی و پیاده سازی روف گاردن یا بام سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: