طراحی ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

ويژگي هاي طراحی ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی

 

 

ساختمان های تجاری ساختمان هایی هستند که در آن فعالیت های تجاری صورت می گیرد. ساختمان های تجاری شامل ساختمان های اداری، فضای خرده فروشی، انبارها و غیره است. ساختمان های تجاری بخش مهمی از انجام تجارت هستند، هم برای کسانی که صاحب آنها هستند و هم برای کسانی که آنها را اجاره می کنند. یک ساختمان تجاری می‌تواند شامل یک یا چند نوع کسب‌وکار از جمله خرده‌فروشی، رستوران، دفاتر یا تولید باشد.

انواع ساختمان های تجاری
 
ساختمان های اداری

ساختمان های اداری نوع متداولی از ساختمان های تجاری هستند که بسته به نیاز جامعه در شهرها و حتی شهرک ها با هر اندازه ای یافت می شوند.

رستوران ها

رستوران ها یکی دیگر از انواع رایج ساختمان های تجاری هستند. برای ساختمان‌هایی که فقط یک رستوران دارند و ملک چندمنظوره نیستند، ممکن است مالک، مالک رستوران باشد یا ساختمان را به صاحبان رستوران اجاره دهند.

خرده فروشی

فضاهای خرده فروشی نوعی ساختمان تجاری هستند که بسیاری از آنها هنگام فکر کردن به یک نوع فضای تجاری به آن فکر می کنند. خرده‌فروشی به هر نوع فروشگاه یا مغازه‌ای گفته می‌شود، از فروشگاه‌های بزرگ که کل یک ساختمان به سبک انبار را پر می‌کنند تا خرده‌فروشان کوچک در یک ساختمان با سایر مشاغل خرده‌فروشی.

هتل ها

هتل ها نوع دیگری از ساختمان های تجاری هستند، اگرچه ممکن است به نظر برسد که آنها به عنوان یک ساختمان مسکونی محسوب مي شوند و در نتیجه تجاری نیستند. از آنجایی که هتل ها بیشتر از اجاره آپارتمان یک تجارت تجاری هستند و گردش مالی آنها معمولا سریعتر است، به طور کلی تجاری در نظر گرفته می شوند.

مراقبت های بهداشتی

بهداشت و درمان شاید یک کسب و کار تجاری به نظر نرسد، اما بسیاری از بیمارستان ها و کلینیک ها شرکت های تجاری با هدف کسب درآمد و خدمات رسانی به مشتریان هستند که در مراقبت های بهداشتی به آنها بیمار گفته می شود.

طراحي ساختمان هاي اداري

طراحی اداري و دفتري تمام اجزا و عناصر یک فضای کاری را تشکیل می دهد که هم تزئینی و هم کاربردی هستند. این ممکن است شامل ویژگی هایی مانند انتخاب رنگ، چیدمان، عناصر نور و اتصال بین کارمندان باشد. بسیاری از اهداف طراحی اداري شما احتمالاً بر فضای موجودی است که با آن کار می کنید و اهداف شما برای کسب و کار شما چیست؟ به عنوان مثال، آیا قصد دارید کسب و کارتان را توسعه دهید؟ آیا به فضای کار مشترک یا اتاق جلسات زیادی نیاز دارید؟ آیا کارمندان شما در یک جو تیمی کار می کنند یا روی پروژه های شخصی تر کار می کنند؟
همانطور که در مورد برخی از اصول طراحی برای فضاهای اداری بحث می کنیم، اهداف خود را در ذهن داشته باشید.

طراحي ساختمان هاي مسکوني

ساختمان های مسکونی به عنوان مسکنو محل سکونت ساخته می شوند. این مکان ها جایی است که مردم در درجه اول می خوابند و سایر فعالیت های خانگی را انجام می دهند. به عنوان مثال می توان به بلوک های آپارتمانی و خانه ها اشاره کرد. زیبایی، سودمندی، دوام - اینها ویژگی های ماندگار معماری خوب هستند و همچنین باید ویژگی های متمایز هر ساختمان مسکونی باشند. اما آیا زیبایی و فایده در کنار گذشت زمان باقی می ماند؟

هزینه طراحی ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی

هزینه طراحی ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی موردی است که همواره برای کارفرمایان مورد پرسش است. واقعیت این است که با توجه تغییرات هر روزه قیمت مصالح و تاسیسات و سلیقه و درخوست های مختلف کارفرمایان، تعیین قیمت مشخص برای انواع ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی ممکن نیست. به این منظور می توانید جلسه ای را برای دریافت مشاوره با سازندگان و طراحان مورد نظر خود ترتیب دهید.

براین باوریم که اصلی ترین منبع و اساس موفقیت شرکت، نیروی انسانی ارزنده و مدیریت پروژه با تجربه، انسجام همکاران و پاسخگویی درمقابل کارفرمایان می باشد. مقبولیت همگانی، اجرای عالی و کامل خدمات، ارائه کار پیشرفته و احترام و ارزش خاص به کارفرمایان ازاهداف راهبردی ما است.
میدان ونک، خیابان ملاصدرا خیابان شاد پلاک ۱۲

تلفن تماس: ۸۸۷۷۹۱۹۹

 
ایمیل: info@assai.com

منبع: https://www.assai.ir/

 
 




:: برچسب‌ها: مشاوره مهندسی آسای , هزینه طراحی ساختمان های تجاری , اداری و مسکونی , انواع ساختمان های تجاری , طراحي ساختمان هاي مسکوني , ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: