ورق‌ های پلکسی اکسترود و کست
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

 

ورق های اکریلیک ریخته گری یا پلکسی کست

 


به طور خلاصه آنها توسط دو فرآیند تولید متفاوت تولید می شوند. همانطور که از نامش پیداست، اکریلیک CAST با فرآیندی تولید می‌شود که در آن مایع MMA (مونومر متیل متاکریلات) به داخل قالب ساخته شده از دو ورقه شیشه پمپ می‌شود. سپس قالب / مونومر در آب گرم غوطه ور می شود و فرآیند پلیمریزاسیون انجام می شود.

نتیجه یک ورقه PMMA سفت و سخت (پلی متیل متاکریلات) یا چیزی است که به طور کلی اکریلیک نامیده می شود. نام های تجاری مختلفی برای این ورق اعمال می شود - در اروپا ما آن را "Perspex" می نامیم، در ایالات متحده اغلب به عنوان "Plexi یا Plexiglas" شناخته می شود، نام های تجاری دیگر عبارتند از "Setacryl"، "Polycryl"، "Oroglas" و بسیاری دیگر.

در حالی که ورق های اکریلیک CAST تمایل بیشتری به تحمل ضخامت دارند (تا 30-+/ ضخامت). این با پرداخت سطح جبران می شود (به عنوان یک شیشه صاف، زیرا CAST یا قالب گیری شده بین دو ورق شیشه است). علاوه بر این، توانایی رنگ‌آمیزی مونومر شفاف MMA با استفاده از رنگدانه‌های دسته‌ای اصلی اجازه می‌دهد تا رنگ‌های متعددی را در دسته‌های تولیدی نسبتاً کوچک به‌دست آوریم، در اغلب موارد به تعداد 20 # ورق 3030 x 2030 میلی‌متر می‌توان دست یافت.

علاوه بر ورق های اکریلیک CAST فوق، ساخت را آسان می کند. برش، چه با اره‌های معمولی، برش تمیزتری ایجاد می‌کند و ورق‌ها وقتی روی هم قرار می‌گیرند (برش چندتایی) تمایلی به جوش یا جوش ندارند. علاوه بر این، اکریلیک CAST هنگام برش لیزری لبه‌ای بسیار صیقلی ایجاد می‌کند، در نتیجه زمان اتمام کار هنگام ساخت کاهش می‌یابد. علاوه بر این، هنگامی که ورق های اکریلیک CAST خم می شوند، دراپ یا خلاء تشکیل می شوند، انعطاف پذیرتر / انعطاف پذیرتر از ورق اکریلیک اکسترود شده هستند.

ورق های اکریلیک اکسترود شده

 

ورق های اکریلیک اکسترود شده توسط یک فرآیند تولید مداوم تولید می شوند. گلوله های اکریلیک یا PMMA از یک سیلو نگهدارنده به یک قیف تغذیه بالای خط اکسترودر تغذیه می شوند. گلوله ها به داخل بشکه اکستروژن وارد می شوند و توسط یک سیستم مارپیچ تک یا دو پیچی از داخل بشکه رانده می شوند. همانطور که گلوله ها از طریق مناطق گرم شده بشکه اکسترودر پیش می روند، حرارت افزایش می یابد تا زمانی که گلوله ها به یک توده مذاب ذوب شوند.


این توده مذاب در قالبی مخروطی/مخروطی شکل به جلو رانده می شود که سپس به داخل لبه قالب باز می شود. توده مذاب، تحت فشار درایو پیچ، به لبه های قالب می رسد و در امتداد لبه های قالب به سمت بیرون فشار می آورد تا یک ورقه مذاب تولید کند. ارتفاع / شکاف لبه های قالب کمی بزرگتر از ضخامت مورد نیاز برای ورق تمام شده تنظیم می شود. این نوار پیوسته از ورق اکریلیک مذاب سپس از میان مجموعه‌ای از غلتک‌های خنک‌کننده عبور داده می‌شود، که ممکن است در هنگام سرد شدن ورق، یک الگوی / پرداخت را بر روی ورق برجسته کند یا ممکن است فقط یک سطح براق / صاف استاندارد ایجاد کند.
همانطور که ورق به سمت پایین پیش می رود، به اندازه کافی خنک شده است تا لبه بریده شود، به طول نهایی نهایی مورد نیاز بریده شده و یک فیلم P/E محافظ اعمال می شود. در نهایت، ورق ها پالت بندی شده و برای ارسال بسته بندی می شوند.

ورق های اکسترود شده تحمل بهتری در ضخامت دارند، معمولاً + یا - 10٪، با این حال، تلرانس های محکم تر را می توان با توافق قبلی با آسیاب اکستروژن به دست آورد. به دلیل ماهیت مداوم تولید، دوره های کوتاه تولید در حد 3 تا 5 تن در هر اندازه و گیج و رنگ است. شفاف، اوپال و مشکی از جمله رنگ های استانداردتر تولید شده هستند.

کاربرد ورق هاي پلکسي کست

 

اکریلیک ریخته گری اغلب برای آکواریوم ها، جوایز، سنگ قبرهای مالی، گيفت باکس ها، هدایای شرکتی و سایر محصولاتی که نیاز به شکل دهی یا ماشین کاری دارند استفاده می شود. تمایل به شفافیت بیشتر دارد و با استاندارد کیفیت بالاتر ساخته می شود، اما با انجام این کار آن را نسبت به اکریلیک اکسترود شده گران تر می کند.

تفاوت پلکسی کست و پلکسی اکسترود

 

تفاوت عمده و اساسی این دو ورق در روش تولید آن‌ها است، ورق‌‌ اکسترود شده پلکسی به روش فیزیکی است و ورق پلکسی کست به روش پلیمریزاسیون شیمیایی است.

مزایا و معایب ورق اکریلیک ریخته گری یا ورق پلکسی کست

 

تخته اکریلیک ریخته گری


این ویژگی پردازش صفحه دسته ای کوچک است، انعطاف پذیری بی بدیل سیستم در رنگ و اثر بافت سطح و مشخصات محصول برای انواع اهداف خاص وجود دارد. با این حال، به دلیل تولید چنین پانل هایی که در فرآیند تولید ریخته گری می شوند، با فرآیند خنک سازی مواجه می شوند، مقدار زیادی آب تولید می شود، به محیط زیست آسیب وارد می شود و به دلیل این سری از فرآیند تولید صفحه دوباره به مواد اولیه خوراک، تولید می شود. کیفیت ورق تضمین نمی شود، وزن مولکولی بالا، سفتی عالی، استحکام و مقاومت شیمیایی عالی از مزاياي ورق هاي پلکسي کست است.

اکسترود ورق اکریلیک

 

در مقایسه با صفحه ریخته گری، وزن مولکولی صفحه پایین تر اکستروژن، خواص مکانیکی ضعیف تر است. با این حال، این ویژگی منجر به خمش و شکل دهی گرم می شود، در برخورد با اندازه بزرگتر صفحه، منجر به شکل دهی سریع خلاء می شود. در همین حال، خارج از تحمل ضخامت صفحه نسبت به ورق ریخته گری. از آنجایی که صفحه فشار یک تولید خودکار با حجم بالا است، تنظیم سخت در رنگ و اندازه، بنابراین مشخصات محصول مشمول محدودیت‌های خاصی است.
شرکت نکو تجارت سپند نماینده انحصاری شرکت ریچانگ که یکی از تولید کننده‌های بزرگ ورق‌ های ترمو پلاستیک به متد‌های بروز اروپایی زیر نظر مهندسین با تجربه و حرفه‌ای کشورمان است. در حال حاضر کیفیت محصولات ریچانگ یکی از بهترین کیفیت‌های ‌محصولات بازار ایران و بازار کشورهای همسایه است.

تماس با ما

 

ایمیل : info@raychung.ir

نشانی : خ کریمخان،انتهای خردمند جنوبی،ساختمان ش۲،طبقه ۵ام جنوبی

شماره تماس : ۸۸۸۳۹۷۸۸

منبع: https://raychung.ir/

 





:: برچسب‌ها: تفاوت پلکسی کست و پلکسی اکسترود , شرکت نکو تجارت سپند , نماینده انحصاری ری‌چانگ در ایران , شرکت ریچانگ , معایب پلکسی اکسترود , قیمت ورق پلکسی , معایب پلکسی اکسترود , ورق‌ های پلکسی اکسترود و کست ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: