طراحی اماکن تجاری و مسکونی و اداری
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

 

برنامه ریزی و طراحی و اجرای تاسیسات

 

برنامه ریزی و طراحی دو مرحله اول در توسعه است. امکانات به دنبال آن ساختمان یا ساخت تاسیسات انجام می شود. پس از تکمیل تسهیلات، به مدیر تاسیسات تحویل داده می شود که آن را برای بقیه عمر قابل استفاده آن مدیریت خواهد کرد. برنامه ریزی شامل برنامه ریزی برای دستیابی به یک هدف است. در مورد، تکمیل موفقیت آمیز یک ساختمان طراحی فرآیند است. تبدیل اهداف و نیازهای مشتری به پلان و نقشه هایی که امکان ساخت ساختمان را فراهم می کند.

برنامه ریزی و طراحی

 

مدیر تاسیسات مسئول محیط کار، ساختمان ها و محوطه ای است که یک سازمان اشغال می کند. درک برنامه ریزی درست و طراحی ساختمان های اداری و تجاری و مسکونی و تاسیسات مهم است زیرا این امر مأموریت سازمان را از طریق ارائه امکانات مناسب، عملکرد سازمان را بهبود می بخشد و از منابع مالی به نحو احسن استفاده می کند. امکانات (در قالب ساختمان) ماموریت سازمان. ساختمانی که طراحی ضعیفی داشته باشد، استفاده کنندگان از ساختمان نمي توانند به خوبی به عملکرد مورد نظر آن دست پيدا می کنند. به عنوان مثال، یک مرکز خرید نامناسب بر خرید تأثیر می گذارد. تجربه و مشکل بیشتری برای جذب خریداران خواهد داشت و مستاجرین برعکس، یک مرکز خرید که دقيق طراحی شده است تجربه خریدار در ذهن شانس بیشتری برای جذب خواهد داشت. خریداران و مستاجران نگهدارنده برنامه ریزی و طراحی خوب امکانات، محیط کار را بهبود می بخشد، و یک ساختمان با برنامه ریزی و طراحی خوب می تواند عملکرد افراد و سازمان(هایی) را که در آن اشغال می کنند افزایش دهد.

یک ساختمان با طراحی ضعیف بر بهره وری ساکنان آن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، در یک ساختمان کارخانه، باید به فرآیند تولید فکر دقیقی کرد تا چیدمان و مکان تجهیزات تسهیل شود و کارگران بتوانند با بالاترین بهره وری خود کار کنند. در یک مکان هتل یا MICE (جلسات، مشوق ها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها)، نمونه ای از آن داشتن یک چیدمان آشپزخانه مرکزی در مجاورت رستوران ها و فضاهای ملاقات برای کمک به متمرکز کردن عملیات و کاهش فضای مورد نیاز با کاهش امکانات اضافی آشپزخانه. برنامه ریزی و طراحی موثر تاسیسات از منابع مالی استفاده می کند به طور موثر عمر بسیاری از ساختمان ها بین 50 تا 100 سال است. یک ساختمان برنامه ریزی شده و طراحی شده ضعيف هزینه بیشتری برای بهره برداری و نگهداری در طول عمر آن خواهد داشت. این امر بر سودآوری سازمانی که تأسیسات را اشغال می کند تأثیر می گذارد. یک پلان طبقه منعطف امکان پیکربندی مجدد ساختمان را با توجه به نیازهای کاربر فراهم می کند و طول عمر ساختمان را به حداکثر می رساند.

 

نکات ضروری که مدیران تاسیسات باید در مورد برنامه ریزی و طراحی تاسیسات بدانند چیست؟

 

بر اساس تعریف سازمان بین المللی استاندارد، مدیریت تسهیلات عبارت است از «یک کارکرد سازمانی که افراد، مکان و فرآیند را در محیط ساخته شده با هدف بهبود کیفیت زندگی افراد و بهره وری اصلی کسب و کار یکپارچه می کند».سازمان هایی با امکانات بزرگ یک تیم داخلی دارند کارکنان مدیریت تاسیسات که بر بهره برداری و نگهداری تاسیسات نظارت می کنند. سازمان های بزرگتر نیز کارکنانی دارند که بر برنامه ریزی و طراحی تاسیسات نظارت می کنند.

در گذشته کارکنان عملیات و نگهداری وجود نداشت که در مراحل برنامه ریزی و طراحی تاسیسات شرکت کنند. با این حال، مشخص شده است که چالش های زیادی با آن مواجه است. می توان از آن در بهره برداری و نگهداری تاسیسات اجتناب کرد در صورتی که این کارکنان در برنامه ریزی و طراحی خود نقش داشته باشند. تسهیلات به جای دریافت تسهیلات پس از اتمام فرآیند ساخت و ساز با دانش به دست آمده در عملیات و تعمیر و نگهداری تاسیسات، این کارکنان می توانند بازخورد خوبی برای برنامه ریزی و طراحی تاسیسات ارائه دهند و از مشکلات احتمالی بهره برداری و نگهداری جلوگیری کنند.


مشاوره مهندسی آسای


آدرس: میدان ونک، خیابان ملاصدرا خیابان شاد پلاک ۱۲

 

تلفن تماس: ۸۸۷۷۹۱۹۹


ایمیل: info@assai.com

 

منبع: https://www.assai.ir/

 

 





:: برچسب‌ها: مشاوره مهندسی آسای , طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان , طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان در چند مرحله انجام می شود؟ , خدمات طراحی تاسیسات ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: