پلاستیک h.i.p.s چیست؟
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

ورق هایمپک – H.I.P.S

پلی استایرن با ضربه بالا (HIPS) یک پلاستیک همه کاره، مقرون به صرفه و مقاوم در برابر ضربه است که ماشینکاری و ساخت آن آسان است. HIPS اغلب برای کاربردهای ساختاری کم استحکام زمانی که مقاومت در برابر ضربه، ماشین‌کاری و هزینه کم مورد نیاز است مشخص می‌شود. از آنجایی که دارای ثبات ابعادی عالی است و ساخت، رنگ آمیزی و چسباندن آن آسان است، اغلب از نمونه های اولیه ماشینکاری استفاده می شود.

پلی استایرن (PS) یکی از محبوب ترین مواد ترموپلاستیک در جهان است، اما بسته به کاربرد خود می خواهید از پلی استایرن با ضربه بالا (HIPS) یا پلی استایرن عمومی (GPPS) استفاده کنید. هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک برای پروژه و کاربر نهایی شما بهترین است در نظر گرفته شود.

HIPS و GPPS چه مشترکاتی دارند؟

در حالی که برخی از تفاوت‌های کلیدی بین رزین‌های پلی استایرن با ضربه بالا و همه منظوره وجود دارد، اما آنها چندین ویژگی مشترک دارند. هر دو رزین هایی هستند که کم هزینه، سفت و سخت و آسان برای پردازش و ساخت هستند. این روش‌های پردازش عبارتند از قالب‌گیری تزریقی، اکستروژن، قالب‌گیری دمشی و ترموفرمینگ. HIPS و GPPS هر دو مطابق با FDA هستند و در برنامه های بسته بندی ظروف آشپزخانه و مواد غذایی بسیار رایج هستند. اینها تنها دسته‌بندی برنامه‌هایی نیستند که آنها به اشتراک می‌گذارند، زیرا هر دو می‌توانند در برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی و لوازم خانگی نیز استفاده شوند.

ویژگی های منحصر به فرد پلی استایرن با ضربه بالا (HIPS) چیست؟

پلی استایرن با ضربه بالا یک رزین پلی استایرن است که در کاربردهای حرارتی کمتر استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، HIPS یا ورق هایمپک دارای قدرت ضربه بالا و ثبات ابعادی خوبی است. HIPS به آسانی ترموفرم می شود و می توان آن را با استفاده از جوهرهای دیجیتال، صفحه نمایش، فلکسو و لیتو چاپ کرد. HIPS به طور طبیعی یک رنگ سفید است و دارای روکش مات است، و در حالی که به طور طبیعی شفاف نیست، HIPS را می توان برای زیبایی شناسی عالی، به راحتی روی آن رنگ کرد و چسباند. یک نمونه خوب از بسته بندی مواد غذایی HIPS فنجان های ماست است. چندین گرید HIPS به گونه ای طراحی شده اند که مقاومت های استثنایی برای استفاده نهایی خاص داشته باشند، مانند آستر یخچال، صندلی توالت و مخازن، یا وسایل دور ریختنی که به مقاومت در برابر ترک خوردگی در تنش های محیطی بالا نیاز دارند.

موارد استفاده متداول ورق هایمپک

محصولات مصرفی: اجزای لوازم خانگی، اسباب بازی، تلویزیون و قطعات تجهیزات صوتی و تصویری، نوار کاست ضبط، تریلر دوچرخه، اسباب بازی

صنعت خودرو: پانل ها و اتصالات ابزار، مخازن بنزین

خدمات غذایی: فنجان های نوشیدنی سرد و گرم

محصولات اداری: محفظه های کامپیوتری

خواص عمومی:

  • استحکام را در کاربردهای با ضربه بالا حفظ می کند.
  • قابل رنگ آمیزی است.
  • قابل بازیافت با حفظ خواص
  • به راحتی قالب گیری می شود.
  • نمرات مطابق با FDA
  • ثبات ابعادی خوب
  • براق خوب
  • نوسانات کم

شرکت پرتونیل در سال 76 به منظور تولید ورق های ترموپلاستیک صنعتی قابل مصرف در صنایع مختلف کشور و با بهره گیری از مشاورین اروپایی و زیر نظر متخصصین مجرب داخلی پلیمری کشور تاسیس گردید و در حال حاضر کیفیت محصولات این شرکت در شمار بهترین محصولات موجود در بازار های ایران و کشورهای همسایه می باشد و محصولات این شرکت به کشور هایی چون جمهوری آذربایجان،عراق و کشورهای آسیای میانه صادر میگردد و در افق آینده دستیابی به بازار های اروپایی و جهانی را مد نظر خود قرار داده است.

تماس با ما

کرمانشاه شهرک صنعتی جاده سنندج خیابان دهخدا بلوار ابوعلی سینا شرکت تولیدی پرتونیل کرمانشاه

 

شماره تماس دفتر تهران: ۰۲۱-۸۸۳۲۴۷۵۵

 

منبع: https://partonil.com/

 

 





:: برچسب‌ها: مزایای پلاستیک h , i , p , s (ورق هایمپک) , کاربرد ورق هایمپک , پلی استایرن با ضربه بالا (HIPS) , پرتونیل ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: