زندگینامه رونالدو و مسی
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

زندگینامه کریستیانو رونالدو

نام کامل او کریستیانو رونالدو سانتوس آویرو است ملقب به CR7 . رونالدو متولد 5 فوریه سال 1985 میلادی درشهر فونشال کشور پرتغال است. پدرش، اوخوزه دینیس آویرا و مادرش ماریا دلورس داس آویرابود. رونالدو درخانواده ای فقیر با یک برادر و چهارخواهر زندگی می کرد.نام رونالدو از نام رئیس جمهورآمریکا(رونالد ریگان است که پدرش چون علاقه شدیدی به این شخص داشت برایش این اسم را انتخاب کرد.رونالدو در سن سه سالگی با توپ آشنا شد و درسن شش سالگی که دانش آموز بود، علاقه اش به ورزش در همان لحظه نمایان شده بود.

او در سن شانزده سالگی دراولین بازی خود مقابل لیورپولشرکت کرد و با به ثمر رساندن دو گل توجه بزرگترین مربی های تاریخ (سر الکس فرگوسن) را به خود جلب کند ولی لیورپول به خاطر سن کمش از خرید رونالدو صرف نظر کرد درسال 2003 (18سالگی) رونالدو مقابل تیم منچستر یونایتد بازی کرد و استعداد های خودش را نمايان کرد و مورد توجه تیم و بازیکنان قرار گرفت و به تیم فوتبال منچستر یونایتد پیوست. با پشتکار وتلاش های پی در پی توانست، به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر انگلیس مشهور شود.  زمانی که او تنها بيست سال سن داشت پدرش را به دلیل مصرف بی رویه الکل از دست داد. اما رونالدو در سال 2007 رکورد چهل ساله ی تاریخ باشگاه را شکست و همچنین صاحب کفش طلای اروپا شد و محبوبیتش اوج گرفت.

رونالدو روی بدنش نه خالکوبی دارد او سیگار نمی کشد و به خاطر اینکه پدرش به خاطر اعتیاد الکل از دست داده است الکل هم مصرف نمی کند تا بتواند مرتب خون اهدا کند. مقدار چربی بدن رونالدو فقط 10 درصد است و در سرعت نیز یک شگفتی است و بسيار سریع می دود. از لحاظ فیزیکی ، او 185سانتی متر قد و 80 کیلو وزن دارد و تا 2 متر 93 سانتی متر می پرد.

زندگينامه لیونل آندرس مسي

لیونل آندرس مسی در ۲۴ جون ۱۹۸۷ در روساریو آرژانتین متولد شد. پدر مسی خورخه مدیر یک شرکت فلزات بود و مادر وی سلیا به عنوان نظافتچی کار می کرد تا کمک خرج خانواده باشد. لیونل پسر آخر از سه پسر این زوج بود. دو برادر بزرگتر او ماتیاس و رودریگو نام داشتند. او همچنین یک خواهر به نام ماریاسول هم دارد. فوتبال ورزش خانوادگی لیونل مسی بود. هر سه برادر او فوتبال بازی می‌ کردند و خورخه پدر خانواده نیز سرمربی یک تیم ملی جوانان در آرژانتین بود. لیونل مسی در ۵ سالگی به تیم فوتبال پدرش پیوست. او نسبت به سنش از جثه ریزتری برخوردار بود اما با وجود این بسیار مستعد بود.

شهرت لیونل در سن کم موجب شد تا باشگاه نولز اولد بویز که یک باشگاه محلی قدرتمند بود به او جذب شوند. لیونل مسی در هشت سالگی به نولز اولد بویز پیوست. قدمت این باشگاه به سال‌ های اولیه قرن بیستم بازمی گردد. آنها از دهه ۱۹۷۰ تاکنون ۴ بار قهرمان لیگ آرژانتین و ۲ بار قهرمان کوپا لیبرتادورس شده‌ اند. از جمله بازیکنان شاخصی که در این باشگاه حضور داشتند می‌ توان به خورخه والدانو و گابریل باتیستوتا اشاره داشت. اولین بازی ملی خود به همراه تیم ملی زیر ۲۰ سال آرژانتین مقابل پاراگوئه بازی کرد.

مسی در اواسط اکتبر ۲۰۰۴ به همراه تیم بارسلونا اولین بازی خود را در لیگ اسپانیا انجام داد و فصل را به عنوان بازیکن ذخیره آغاز کرد ولی آسیب دیدگی پی در پی مهره‌ های کلیدی بارسلونا موجب شد که فرصت بیشتری برای حضور در زمین داشته باشد. مسی موفق شد اولین گل خود را در دیدار مقابل آلباسته بالومپی به ثمر برساند. لیونل مسی در دومین بازی آرژانتین مقابل صربستان در ۱۵ دقیقه پایانی به میدان رفت. در آن لحظه آرژانتین با ۴ گل از حریف خود پیش بود. مسی پس از ورود به زمین یک پاس گل به هرنان کرسپو داد و یک گل هم خودش به ثمر رساند تا نتیجه بازی ۶ صفر به پایان برسد. به این ترتیب مسی تبدیل به جوان‌ ترین بازیکنی شد که برای آرژانتین در جام‌ های جهانی به میدان رفته است و همچنین عنوان جوان‌ ترین گلزن آرژانتین در جام‌ های جهانی را نیز به دست آورد.

اسطوره های نام آشنای رونالدو و مسی حتما برای همه فوتبال دوستان و ورزشکاران کاملا شناخته شده و محبوب هستند. رونالدو و مسی دو بازیکن بی نظیر و فوق حرفه ای فوتبال که با تکنیک های خارق العاده و شگفتی ساز اکنون جزو معروف ترین و محبوب ترین فوتبالیست های جهان هستند. در طول تاریخ بازیکنان بی نظیری مثل مارادونا در فوتبال اروپا و در بازی های ملی خوش درخشیدند و هم اکنون نیز به عنوان بهترین بازیکن تمام دوره های فوتبال از نظر هواداران شناخته می شود. رونالدو و مسی نیز در دنیای فوتبال امروز تبدیل به یک الگو برای کودکان و حتی بازیکنان فوتبال سراسر دنیا شده اند.

آکادمی فوتبال کتاب به صورت تخصصی و حرفه ای به آموزش فوتبال در رده سنی پایه می‌پردازد که علاوه بر یادگیری مهارت‌های فوتبال، آموزش دروس مدرسه که شامل (ریاضی، علوم، زبان انگلیسی و …) در تمامی مقاطع تحصیلی ورزشجویان در راستای پرورش و بهره‌وری بیشتر از مهارت های فردی انجام می‌پذیرد.

اطلاعات تماس

تهران - شیان - میدان شهید طجرلو - خیابان شهید طجرلو شرقی - پلاک 63

شماره تماس : ۰۹۰۵۸۶۵۷۵۰۵

ایمیل : info@fa-ketab.com

منبع: https://fa-ketab.com/

 





:: برچسب‌ها: اسطوره های فوتبال جهان , آکادمی فوتبال کتاب , زندگينامه لیونل آندرس مسي , زندگینامه کریستیانو رونالدو ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: