دمپر بین کانالی
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

دمپر چیست؟

دمپر دریچه یا صفحه ای است که جریان هوا را در داخل کانال، دودکش، جعبه VAV، هواگیر یا سایر تجهیزات حمل و نقل هوا متوقف یا تنظیم می کند. دمپر وسیله ای برای کنترل هوای سیستم تهویه است. و دارای مدل های مختلفی مانند دمپر آتش نشانی اتوماتیک می باشد. (دمپر برقی یا موتوری) دمپر دستی و همچنین دمپرهای بین کانالی و پروانه ای را می توان بر اساس نیاز انتخاب کرد.

انواع دمپر چیست؟

سه نوع اصلی از دمپرهای مورد استفاده در کاربردهای حفاظت در برابر آتش عبارتند از دمپرهای آتش، دمپرهای دودی و دمپرهای ترکیبی آتش / دود.

 نحوه کار و استفاده از دمپر هوا 

از دمپر هوا برای صاف کردن جریان هوا استفاده می شود به گونه ای که با جریان هوا از یک طرف پره ها باز می شود و با قطع جریان هوا پره ها کاملا بسته می شوند و از ورود هوا از طرف مقابل جلوگیری می کنند. خروجی هوا سرد یا گرم در تابستان و زمستان از اتلاف انرژی محیط جلوگیری می کند و در صورت خاموش بودن فن از ورود حیوانات و حشرات جلوگیری می کند.

مزایای استفاده از دمپرهای هوا 

دمپر هوا به دلیل داشتن تیغه های سبک بسیار نرم حرکت می کند و نیازی به درایور یا موتور خارجی ندارد. با دمپرهای هوا، هوا فقط از یک طرف جریان دارد و از ورود هوا از جهت مخالف جلوگیری می کند. امکان ساخت و نصب به صورت افقی و عمودی طبق سفارش مشتری می باشد.

دمپر بین کانالی چيست؟

دمپر بین کانالی به دو بخش عملکرد، دمپر بین کانالی دستی و دمپر بین کانالی موتوری تقسیم می شود.دمپر بین کانالی را با نام های دمپر حجمی ، دمپر کنترلی و ولوم دمپر نیز می شناسند. دمپر کنترل صدا برای کنترل جریان هوا در کانال هوا استفاده می شود. این واحد دارای محرک های ربع دستی یا موتوری کامل می باشد. 

دمپرهای کنترل حجم را می توان با فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم تولید کرد و برای سیستم هایی که نیاز به کنترل هوا دارند مناسب هستند. یک دمپر در یک سیستم HVAC، همچنین به عنوان دمپر بین کانالی یا دمپر متعادل کننده حجم شناخته می شود، صفحه متحرکی است که در مجرای کانال قرار دارد و جریان هوا را تنظیم می کند و آن را به مکان های خاصی از خانه هدایت می کند.

 

راه های ارتباطی با شرکت رهسام

آدرس: تهران، خیابان مطهری، خیابان سربداران،پلاک ۳۹ ، طبقه ۴

تلفکس:

۰۲۱-۲۶۷۰۲۶۰۲

۰۲۱-۲۶۷۰۲۶۰۶

پست الکترونیکی : office@rahsamco.ir

منبع: https://rahsamair.com/

 





:: برچسب‌ها: مزایای استفاده از دمپرهای هوا , دمپر بین کانالی چيست؟ , انواع دمپر چیست؟ , شرکت رهسام ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: