مديريت استرس دانش آموزان
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

مدیریت استرس و کنترل آن در دانش آموزان

بیشتر دانش آموزان مقادیر قابل توجهی استرس را تجربه می کنند و این استرس می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت، شادی و نمرات بگذارد. استرس می تواند بر رفتارهای مرتبط با سلامتی مانند الگوهای خواب، رژیم غذایی و ورزش نیز تأثیر بگذارد وصدمات بیشتری را به همراه داشته باشد.

علل شایع استرس در دانش آموزان

مطالعه دیگری نشان داد که بیشتر استرس دانش‌آموزان دبیرستانی از مدرسه و فعالیت‌ها سرچشمه می‌گیرد و این استرس مزمن می‌تواند تا سال‌های دانشگاه ادامه داشته باشد و منجر به افت تحصیلی و مشکلات سلامت روان شود.

دلايل رایج استرس دانش آموزان عبارتند از:

  • مدرسه
  • مشق شب
  • فعالیت های فوق برنامه
  • چالش های اجتماعی
  • انتقال (به عنوان مثال، فارغ التحصیلی، مهاجرت، زندگی مستقل)
  • روابط
  • کار 

دانش‌آموزان دبیرستانی با رقابت شدید گذراندن دوره‌های چالش‌برانگیز، جمع‌آوری برنامه‌های فوق‌برنامه‌ای چشمگیر، مطالعه و انجام آزمون‌های تعیین‌شده در دانشگاه، و تصمیم‌گیری برای برنامه‌های مهم و تغییردهنده زندگی برای آینده‌شان مواجه هستند. در همان زمان، آنها باید چالش های اجتماعی ذاتی تجربه دبیرستان را هدایت کنند. اگر دانشگاه بخشی از برنامه‌های نوجوانان باشد، پس از پذیرش، استرس همچنان ادامه می‌یابد.

نیاز به یافتن دوستان جدید، تحمل حجم کاری چالش‌برانگیزتر، عدم حمایت والدین در بسیاری از موارد، و غلبه بر استرس‌های ناشی از زندگی مستقل بیشتر است. روابط عاشقانه همیشه یک لایه اضافی از استرس بالقوه اضافه می کند. بسیاری از دانش‌آموزان احساس نیاز به کاهش استرس دارند، اما با همه فعالیت‌ها و مسئولیت‌هایی که برنامه دانش‌آموزان را پر می‌کند، گاهی اوقات پیدا کردن زمانی برای آزمایش داروهای تسکین‌دهنده جدید برای کمک به از بین بردن استرس دشوار است. این گزینه ها نسبتا آسان، سریع و مرتبط با زندگی دانش آموز و انواع استرس هستند.

روش هاي کنترل استرس براي دانش آموزان

به اندازه کافی خوابیدن


از برنامه خواب خود غافل نشوید. سعی کنید حداقل 8 ساعت در شبانه روز داشته باشید و در صورت نیاز چرت بزنید.

تجسم را تمرین کنید.


استفاده از تصاویر هدایت شده ذهني برای کاهش استرس آسان و موثر است. تجسم ها می توانند به شما کمک کنند آرام شوید، از چیزی که به شما استرس می دهد جدا شوید و پاسخ استرس بدنتان را خاموش کنید. همچنین می‌توانید از تجسم‌سازی‌ها برای آماده شدن برای ارائه‌ها استفاده کنید و با مشاهده واضح عملکرد خود همانطور که می‌خواهید، امتیاز بالاتری در آزمون‌ها کسب کنید.

به طور منظم ورزش کنيد.


یکی از سالم ترین راه ها برای دفع فشار، ورزش منظم است. دانش‌آموزان می‌توانند با انجام یوگا در صبح، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری تا محوطه دانشگاه، یا بررسی تست‌هایی با دوستان خود در حین راه رفتن روی تردمیل در باشگاه، ورزش را در برنامه‌های خود قرار دهند. شروع از هم اکنون و انجام تمرینات ورزشی منظم در طول زندگی می تواند به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید و از زندگی خود لذت بیشتری ببرید.

نفس های عميق و آرام بخش بگیرید.


هنگامی که بدن شما پاسخ استرس را تجربه می کند، اغلب به وضوح فکر نمی کنید. یک راه سریع برای آرام شدن، تمرینات تنفسی است. این کارها را می‌توان تقریباً در هر مکانی انجام داد تا استرس را در چند دقیقه کاهش دهد، و به‌ویژه برای کاهش اضطراب قبل یا حتی در طول امتحانات، و همچنین در زمان‌های دیگری که استرس احساس می‌شود بسیار مؤثر است.

به موسیقی گوش دهید.


یک تسکین دهنده استرس راحت که فواید شناختی بسیاری را نیز نشان داده است، موسیقی می تواند به شما کمک کند تا استرس را از بین ببرید و یا خود را آرام کنید یا ذهنتان را بر اساس شرایطتان تحریک کنید. دانش‌آموزان می‌توانند با نواختن موسیقی کلاسیک در حین مطالعه، نواختن موسیقی شاد برای «بیدار شدن» ذهنی، یا استراحت با کمک ملودی‌های آرام مورد علاقه‌شان، از مزایای موسیقی بهره ببرند.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.


ممکن است متوجه این موضوع نباشید، اما رژیم غذایی شما می تواند قدرت مغز شما را تقویت کند یا انرژی ذهنی شما را کاهش دهد. یک رژیم غذایی سالم می تواند هم به عنوان یک تکنیک مدیریت استرس دانش آموزان و هم به عنوان یک کمک مطالعه عمل کند. بهبود رژیم غذایی می تواند شما را از تجربه نوسانات خلقی مرتبط با رژیم غذایی و موارد دیگر دور نگه دارد.

از تفکر مثبت و جملات تاکیدی استفاده کنید.


آیا می‌دانستید که افراد خوش‌بین در واقع شرایط بهتری را تجربه می‌کنند، تا حدی به این دلیل که طرز تفکر آنها به ایجاد شرایط بهتر در زندگی آنها کمک می‌کند؟ درسته! عادت خوش بینی و مثبت اندیشی می تواند سلامتی بهتر، روابط بهتر و، بله، نمرات بهتر را به همراه داشته باشد. بیاموزید که چگونه مغز خود را برای صحبت های مثبت بیشتر و آینده ای روشن تر با تاکیدات و ابزارهای دیگر برای خوش بینی آموزش دهید. همچنین می‌توانید محدودیت‌های جملات تاکیدی و اخطارهای مثبت اندیشی را یاد بگیرید تا علیه خودتان کار نکنید.

تماس با ما


تلفن :

۷۷۷۰۲۴۳۱
۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/

 

 

 

 





:: برچسب‌ها: دبستان پسرانه پیشرو , بهترین دبستان غیر دولتی تهران , بهترین دبستان پسرانه تهران , پيشرو , روش هاي کنترل استرس براي دانش آموزان , علل شایع استرس در دانش آموزان ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: