نوشته شده توسط : پارس اتیلن

مبارزه با استرس در مدرسه

 

مدیریت استرس به طور فزاینده ای در جامعه بهداشت روان محبوب شده است. نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه یک راه سریع برای مقابله با عوامل استرس زا و محرک است. 

همه ما تاثیر استرس را در مقطعی از زندگی خود تجربه کرده ایم. به هر حال، تهدید و ناتوانی در کنترل تنش می تواند تأثیر زیادی بر احساس، تفکر و عمل ما داشته باشد.

علیرغم این واقعیت که ممکن است غیرممکن به نظر برسد، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش استرس در محل کار و خانه و بازگرداندن کنترل انجام دهید. هدف اصلی مدیریت استرس بازیابی خودتنظیمی و کنترل است. 

برای اینکه شادتر، بهتر و سازنده تر باشید، می توانید در مدیریت استرس خود موثرتر باشید. هدف نهایی داشتن یک زندگی متعادل با زمان کافی برای کار، روابط، زمان استراحت و سرگرمی است – و همچنین استحکام لازم برای قوی ماندن تحت استرس و مقابله با مشکلات.

با این حال، چندین رویکرد برای مدیریت استرس وجود دارد. کشف اینکه چه چیزی برای شما بهتر است نیاز به آزمایش دارد، به همین دلیل است که توصیه های کاهش استرس ارائه شده در زیر می تواند کمک کند. همه ما تحت تاثیر استرس هستیم.

نکته کلیدی این است که مهارت های مدیریت استرس موثر را توسعه دهیم تا از بالا رفتن بیش از حد سطح استرس خود جلوگیری کنیم. سلامتی و رفاه طولانی مدت شما به توانایی شما در مدیریت مناسب استرس بستگی دارد.

 پنج استراتژی برای مدیریت استرس دانش آموزان

1) فضایی برای خود درست کنید.

 

جایی در خانه خود انتخاب کنید که ممکن است تنها باشید. برای دستیابی به ثبات اساسی، باید یک محیط امن ایجاد کرد. آخرین باری که برای خودت وقت گذاشتی کی بود؟


2) از بین بردن عوامل استرس زای خارجی

 

مقدار بیش از حد استرس در یک یا هر دو همسر/اعضای خانواده می تواند ظرفیت آنها را برای ارتباط موثر و حل تعارض مختل کند. این معمولاً اگر به آن رسیدگی نشود، رابطه را تیره می کند.

در صورت امکان، عوامل استرس زای خارجی را حذف کنید. اگر نه، راهبردهایی را برای مقابله با استرس به تنهایی در نظر بگیرید تا بر روابط شما تأثیری نگذارد.

 

3) ورزش منظم

 

ورزش یک کاهش دهنده استرس کوتاه مدت موثر است. اندورفین ها، هورمون های حس خوب که به ما کمک می کنند به طور طبیعی استرس را از بین ببریم، ترشح می شوند.

اما، با گذشت زمان، ورزش به کاهش اثرات منفی فیزیکی استرس نیز کمک می کند. ورزش سلامت کلی شما را افزایش می دهد و قلب شما را سالم نگه می دارد.

یافتن فعالیتی که از انجام آن لذت می برید به شما کمک می کند تا به یک برنامه تناسب اندام منظم پایبند باشید، خواه دویدن، یوگا یا تای چی باشد.


4) از چهار A مدیریت استرس استفاده کنید.

 

در حالی که سیستم عصبی شما به طور خودکار به استرس واکنش نشان می دهد، برخی از عوامل استرس زا در زمان های قابل پیش بینی اتفاق می افتند، مانند رفت و آمد شما به محل کار، ملاقات با کارفرما، یا دورهمي های خانوادگی.

شما می توانید شرایط را تغییر دهید یا واکنش خود را هنگام مواجهه با چنین عوامل استرس زا پیش بینی شده تغییر دهید. در نظر گرفتن چهار A در هنگام انتخاب مسیر اقدام در هر موقعیتی مفید است: اجتناب Avoid، سازگاري Adjust، تطبیق Adopt یا پذیرش Accept

5) یک کیت مدیریت استرس بسازید.

 

اگر به دليلي دچار تنش هستید، به روشی برای کنترل سطح استرس خود نیاز دارید. راه حل این مشکل کاهش فوری استرس است. استفاده از حواس خود - آنچه می بینید، می شنوید، چشیده و لمس می کنید - همراه با یک حرکت آرامش بخش، دو متد سریع برای کاهش استرس هستند.

به عنوان مثال، با خیره شدن به عکس مورد علاقه، استشمام یک عطر خاص، گوش دادن به آهنگ مورد علاقه، مزه کردن یک آدامس، یا در آغوش گرفتن حیوان خانگی، می توانید به راحتی بر روی خود تمرکز کنید.

استرس مداوم می تواند با آسیب رساندن به سلامت جسمی و عاطفی ما، تأثیر منفی بر روابط ما با خود و افراد اطرافمان بگذارد. یک روش واحد و موثر برای کنترل استرس وجود ندارد.

رویکرد شما برای مدیریت استرس بسته به ماهیت و فراوانی استرس شما با رویکرد دیگران بسیار متفاوت خواهد بود. اما اگر به آنها نیاز دارید، داشتن جعبه ابزاری از استراتژی‌های کاهش استرس مفید است. مدیریت استرس یک هنر است و شما هنرمند هستید.

راهکارهای مقابله با استرس برای دانش آموزان

 

  • تنفس عمیق شکمی را تمرین کنید.
  • ريلکس کردن عضلانی را امتحان کنید.
  • در فعالیت های بدنی منظم شرکت کنید.
  • همه احساسات را بشناسید و بپذیرید.
  • یاد بگیرید که با مشکلات ارتباط برقرار کنید.
  • چند شنونده قابل اعتماد پیدا کنید.

در مدرسه پیشرو به عنوان اعضای مدرسه برای از بین بردن عوامل موجود استرس شیوه هایی از قبیل ایجاد محیط حمایتی برای دانش آموزان، غنی سازی شخصیت آنها، کاهش تعارضات مدرسه، پرهیز از برقراری قوانین خشک و غیرقابل انعطاف در محیط ایجاد محیط فیزیکی مناسب برای دانش آموزان از جمله کارهایی است که می تواند در حل مسئله استرس مفید و چاره ساز باشد.

تماس با ما


تلفن :

۷۷۷۰۲۴۳۱


۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس : تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

 منبع: https://pishroschool.ir/

 

 





:: برچسب‌ها: علائم و نشانه های استرس کدامند؟ , مبارزه با استرس در مدرسه , راهکارهای موثر مقابله با استرس برای دانش آموزان , مدرسه پسرانه غیر دولتی پیشرو ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: