دکوراسیون داخلی به چه معناست؟
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

ترفند ها و اصول چیدمان در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی منزل به معنای چیدمان مناسب و استفاده حداکثری از فضای خانه به منظور زیبا سازی چیدمان است. امروزه به سبب کوچک بودن اکثر خانه ها دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی پیدا کرده است. زیرا از فضایی کوچیک باید حداکثر بهره بری انجام شود. 

خیلی ها به اشتباه فکر می کنند طرح دکوراسیون داخلی کاری ساده و پیش پا افتاده است که نیازی به دانش ندارد. ولی لازم است بدانید که دکوراسیون داخلی، نکات و ریزه کاری هایی دارد که با اطلاع از آن ها می توانید فضایی گرم و دل انگیز را با استفاده مناسب از تمام فضا ها ایجاد نمایید.

دکوراسیون داخلی مینیمالیستی

 

رویکرد دکوراسیون داخلی مینیمالیستی همیشه رویکردی بسیار جذاب بوده است. مینیمالیسم می تواند تأثیر تغییر دهنده عظیمی در هر گوشه از خانه شما داشته باشد. اصول اولیه شامل تمرکز بر چیزهای مهم دیگر بیشتر از خود دکور است. 

به همین دلیل است که چنین جوهره ای از تأکید بر چیزهای دیگر در اتاق به طراحی تقلیل دهنده فضایی با خطوط تمیز، چیدمان های ساده و رنگ های تک رنگ و یکدست می انجامد.

این جنبه‌های مینیمالیسم نه تنها تمرکز خود را در مورد آنچه باید حفظ کند، رعايت می‌کند، بلکه رویکرد نامرتب طراحی، محیطی آرامش بخشي را برای همه ایجاد می‌کند.

راهنمای دکوراسیون داخلی مینیمالیستی:

 

1) هرگز با قرار دادن اشیا زیاده روی نکنید.

 

همیشه این وسوسه وجود دارد که چیزهای بیشتری حتی با چشم اندازی از مینیمالیسم را روی هم انباشته کنیم. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که فرد اغلب نمی‌داند کجا باید متوقف شود و مرز بین مینیمالیسم و ماکسیمالیسم کاملاً مبهم است.

انتخاب قطعات منحصر به فرد باید با در نظر گرفتن نیاز به نوع فضا انجام شود. همیشه به یاد داشته باشید که ما در این رویکرد فضا را بر شی ترجیح می دهیم و دقیقاً به همین دلیل است که مقدار هر قطعه از وسايل و حضور آنها را در مکان ایده آل خود بايد رعايت شود.

2) روی حفظ خطوط تمیز و سطوح صاف تمرکز کنید.

 

خطوط تمیز و سطوح صاف از اصول دکوراسیون داخلی مینیمالیستی هستند. آن‌ها نه تنها نسبت‌ها را در فوکوس برای ابعاد فیزیکی و فضا متعادل می‌کنند، بلکه این ویژگی‌ها باعث می‌شود که بیشتر از ساختار آن، حال و هوای اتاق را برجسته کند.

3) عناصر و بافت های مختلف را برای تاکيد پیاده سازی کنید.

 

تعادل بین اشيا و بافت در مینیمالیسم از اهمیت اساسی برخوردار است. در دکوراسیون مینیمالیستی، بازی با بافت‌های مختلف، ظاهری منحصر به فرد و خلاقانه به ارمغان می‌آورد زیرا بسیار سلیقه ای و شخصی است. عناصر متضاد مانند فلز و چوب، یا پارچه و شیشه‌کاری می‌توانند وقتی به شیوه‌ای التقاطی جفت شوند، برای ظاهری بی‌نظم معجزه کنند.

اضافه کردن بافت‌های متضاد را به اشیاء بزرگ‌تر در اتاق مانند پنجره‌های چوبی با دسته‌های مسی لعاب‌دار یا حتی شیشه‌ای در نظر بگیرید. حتی می توانید به سراغ دکور دیوار با بازی فلز و پارچه یا صدف بروید. این نه تنها چشم هر کسی که وارد می شود را به خود جلب می کند، بلکه یک بیانیه فردی به طرز خیره کننده ای جسورانه ایجاد می کند!

4) رویکرد تک رنگ را حفظ کنید.

 

مینیمالیسم با یک جلوه تک رنگ همراه است. تمیزی یک پالت تک رنگ یا خنثی، انتخاب تک تک مبلمان و وسایل دکور خانه را برجسته و تکمیل می کند. این به طرز دلپذیری توجه را به تلاش کلی فرد برای دستیابی به این ظاهر معطوف می کند. 

با این حال، به یاد داشته باشید که رنگ سفید، اگر با دقت مورد استفاده قرار نگیرند، می توانند کاملاً بی روح و یکنواخت شوند. بنابراین اگر به دنبال جلوه‌ای تک رنگ هستید، مطمئن شوید که رنگ‌های مختلف مانند سفید و خاکستری را درگیر کنید تا یکنواختی را که به دلیل رویکرد تک رنگ ایجاد می‌شود، از بین ببرید.

 

5) فضاهای خالی خانه را برجسته کنید.

 

برگردیم به یکی از اصول مهم در مینیمالیسم، اولویت دادن به فضاهای خانه بر اشیاء، کلید کارایی آن است. یک رویکرد غیرمستقیم برای قرار دادن هر شی به گونه ای که ارزش فضاهای مهم را برجسته کند، تنها چیزی است که برای رسیدن به موفقیت کامل در ایجاد ظاهری منسجم به خانه خود نیاز دارید. 

استفاده از چراغ ها و شیشه هایی که با دقت قرار داده شده اند، مانند: آینه، می تواند بدون دردسر چنین مکان هایی را برجسته کند. اینها نه تنها توجه را به فضای مورد تمجید از جسم را جلب می کنند، بلکه کل ظاهر را نیز بزرگ می کنند تا توهم نقاط باز بیشتری در هر اتاق ایجاد شود.

تیم ماهر و با تجربه ایوان سبز با سال ها تجربه در زمینه دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی، افتخار همکاری با بسیاری از پروژه های بزرگ دکوراسیون را داشته و این اطمینان را به شما می دهد که با اعتماد کامل طراحی و دکوراسیون داخلی خود را به آن ها سپرده و محل مورد نظر را کاملا مطابق با آن چیزی که در ذهن دارید تحویل بگیرید.

تماس با ما


شما می توانید جهت دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱ – ۲۲۷۹۵۳۴۰

۰۹۱۲ – ۲۸۳۵۵۶۲

آدرس: خیابان میرداماد – خیابان نساء – خیابان مسعود سیفیه – پلاک 38 واحد 2

منبع: https://interior-designer.ir/

 





:: برچسب‌ها: تیم طراحی داخلی ایوان سبز , طراحی دکوراسیون از بازسازی تا طراحی , نکات مهم در دکوراسیون داخلی , هدف دکوراسیون داخلی , سبک های مختلف دکوراسیون داخلی منزل , شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی ایوان سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: