مدیریت رسانه های اجتماعی
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

مدیریت رسانه های اجتماعی چیه؟

 
مدیریت رسانه های اجتماعی فرآیندیه از:
  • تولید و انتشار محتوا
  • نظارت بر تعامل
  • رشد جامعه ای از مشتریان و تأثیرگذاران
  • گزارش و تجزیه و تحلیل نتایج تلاش های خود
بسته به اهداف شرکت، این فرآیند می‌تونه شامل تنها یک یا بیش از ده کانال از فیس‌بوک تا یوتیوب باشه. مهم نیس که یه کسب و کار از چند کانال اجتماعی استفاده می کنه، مدیریت رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی یه شرکته و می تونه بازده سرمایه گذاری قابل اندازه گیری (ROI) رو ایجاد کنه.

معنای مدیر شبکه های اجتماعی چیه؟

 

مدیر رسانه‌های اجتماعی بازاریابه که محتوا رو ایجاد و زمان‌بندی می‌کنه، با دنبال‌کنندگان درگیر می‌شه، روند رسانه‌های اجتماعی رو رصد می‌کنه و عملکرد حساب رو گزارش میده. برای برتری در این نقش، به مهارت های مدیر رسانه های اجتماعی مانند موارد زیر نیاز دارین.
ارتباط
به عنوان یه مدیر رسانه های اجتماعی، شما مسئول به اشتراک گذاری پیام از طرف یه شرکت یا شخصیت عمومی و پاسخگویی به تعامل عمومی و خصوصی هستین. به این معنیه که شما باید بدونین که چگونه به صورت تصویری و نوشتاری به وضوح ارتباط برقرار کنین.
نمی دونین از کجا شروع کنین؟ ایجاد یه راهنمای سبک برند اغلب یه مکان عالی برای شروعه. یه راهنمای سبک، استانداردهای بصری و نوشتاری یه برند رو مشخص می کنه. هر بار که پستی رو منتشر می‌کنین یا به یه نظر پاسخ می‌دین، می‌تونین به راهنمای سبک خود مراجعه کنین تا اطمینان حاصل کنین که محتوا لحن صدا، پیام‌رسانی و ظاهر مناسبی داره.
خلاقیت
مهم نیس که چه نوع حساب‌های رسانه‌های اجتماعی رو اجرا می‌کنین، دائماً باید به راه‌های جدید و جذاب برای اشتراک‌گذاری اطلاعات فکر کنین. احساس خلاقیت و تمایل به امتحان تاکتیک های جدید برای مدیران رسانه های اجتماعی ضروریه.
آیا نیاز به بهبود رویکرد خلاقانه خود دارین یا تاکتیک های جدیدی برای امتحان پیدا کنین؟ برخی از برندها و سازندگانی رو که تحسین می کنین یا در جایگاه شما برجسته هستن، شناسایی کنین. پروفایل های آنها رو با افزودن اونا به موارد دلخواه اینستاگرام خود یا ایجاد یه لیست توییتر ذخیره کنین. بعد اونا رو حداقل یه بار در هفته مرور کنین تا از تاکتیک ها و روندهای جدید مطلع شین.
همکاری
مدیران رسانه های اجتماعی به ندرت به تنهایی کار می کنن. در عوض، می‌تونین انتظار داشته باشین که در یک تیم رسانه‌های اجتماعی با اعضایی مانند همکاران طراحی و بازاریابی – و همچنین مشتریان و تأثیرگذاران، از نزدیک کار کنین. درک نحوه همکاری می تونه به شما کمک کنه تا با رسانه های اجتماعی بیشتر کار کنین.
همین حالا مهارت های همکاری خود رو بهتر کنین (حتی اگر از قبل خوب هستین). با استفاده از بهترین روش ها برای مشارکت تأثیرگذار و فرآیندهای تأیید تیم شروع کنین. شناسایی کنین که نقش شما چگونه با تصویر بزرگتر مطابقت داره تا بتونین کارآمدتر با همکاران کار کنین. شما همچنین می تونین فرآیندها رو مستند کنین تا تیم خود رو در همان صفحه قرار بدبن.
سازمان
از تولید محتوا تا تجزیه و تحلیل داده ها، مدیریت رسانه های اجتماعی دارای بخش های متحرک زیادیه. سازماندهی و ایجاد گردش کار قابل اعتماد بسیار مهمه تا بتونین کارآمد کار کنین و از اشتباهات غیرضروری خودداری کنین.
آیا می خواین در این زمینه پیشرفت کنین؟ هک های بهره وری مناسب و ابزارهای مدیریت پروژه می تونن حتی بی نظم ترین مدیر رسانه های اجتماعی رو در مسیر درست قرار بدن. 
به عنوان مثال، برنامه های مدیریت زمان مانند Toggl می تونن به شما کمک کنن تا همه چیز رو به موقع انجام بدین. ابزارهایی مانند Airtable می تونن به شما در سازماندهی پروژه ها و محتوا کمک کنن.
خودانگیختگی گاهی اوقات می‌تونه نتایج شگفت‌آوری به همراه داشته باشه، اما برای استفاده حداکثری از رسانه‌های اجتماعی به برنامه‌ای نیاز دارین. در غیر این صورت، خطر هدر دادن زمان و انرژی در تلاش های بازاریابی خود رو دارین.
برای رسیدن به اون به یه هدف و برنامه نیاز دارین. (هدف به خودی خود استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما اس - تصویر بزرگ. اهداف تاکتیک های رسانه های اجتماعی شما، ابزارها و ابزارهای رسیدن به اون هدف هستن.)


مراحل شروع برنامه ریزی رسانه های اجتماعی

 

1.حسابرسی رسانه های اجتماعی رو کامل کنین.
اگر شرکت شما در حال حاضر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنه، با بررسی پروفایل ها و عملکرد برند خود شروع کنین.
در اینجا یه گردش کار ساده وجود داره که می تونین دنبال کنین:
فهرستی از تمام حساب‌های اجتماعی متعلق به شرکت شما، از جمله دسته‌ها، نام‌های نمایشی و کانال‌ها تهیه کنین. آیا دستگیره‌ها، نام‌های نمایشی و نام تجاری از کانالی به کانال دیگر یکسانه؟ در غیر این صورت، برای کاهش سردرگمی و آسون‌تر یافتن کسب‌وکارتون، اونا رو در همه کانال‌ها هماهنگ کنین.
یه گزارش رسانه اجتماعی جامع تهیه کنین تا بتونین عملکرد هر نمایه رو تجزیه و تحلیل کنین. رشد مخاطب، دسترسی به حساب و نرخ تعامل رو بررسی کنین. 
آیا این معیارهای رسانه های اجتماعی در طول زمان بهتر می شن یا زمانی که انواع خاصی از محتوا رو در رسانه های اجتماعی منتشر می کنین بیشتر میشن؟ به دنبال الگوها باشین و محتوای با عملکرد برتر رو شناسایی کنین.
نتایج اخیر رسانه های اجتماعی خود رو با عملکرد گذشته برند، معیارهای صنعت یا رقبای خود مقایسه کنین. از بینش خود برای تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT) استفاده کنید. سپس از این تحلیل برای هدایت برنامه ریزی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.
2.اهداف SMARTرو تعیین کنین.
هر طرح رسانه اجتماعی باید حداقل با یه هدف شروع شه. و این هدف باید شامل اهدافی باشه که مبهم، دست نیافتنی و یا پایان پذیر نیستند.
 اهداف SMART، اهدافی هستند که :
  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • مشخص
  • زمانبندی شده
3.KPIها رو ایجاد و نظارت کنین.
هنگامی که اهداف رسانه های اجتماعی SMART رو تعیین کردین، ایجاد و ردیابی شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که باید به اونا برسین بسیار آسون تره. به عنوان مثال، اگر هدف خود رو برای به دست آوردن 5000 فالوور جدید در طول سه ماهه بعدی تعیین کردین، مطمئن شین که به طور پیوسته در حال افزایش مخاطبان خود در هر ماه هستین. 
تعداد فالوورهای خود رو با ورود مستقیم به نمایه های رسانه های اجتماعی برند خود یا با استفاده از ابزار رسانه های اجتماعی برای نظارت بر رشد حساب برای هر پلتفرم به طور همزمان بررسی کنین.
4.تحقیق در مورد مخاطب انجام بدین.
شناخت مخاطبان برند شما برای بازاریابی موثر ضروریه. پس از همه، شما می خواین که پست های رسانه های اجتماعی به شما کمک کنه تا با مخاطبان خود درگیر شین.
برای درک بهتر مشتریان بالقوه خود، از این تاکتیک ها استفاده کنین:
از مشتریان فعلی خود نظرسنجی کنین. برای اینکه بدونین مشتریان شما چه چیزی در مورد برند شما دوست دارن یا محصولات شما چه مشکلاتی رو حل می کنن، مستقیماً از اونا بپرسین، خواه از طریق ایمیل، نظرسنجی، تماس تلفنی، کنفرانس ویدئویی یا حتی یه جلسه انفرادی.
فالوورهای فعلی خود رو مرور کنین. آمار مخاطبان رو در نمایه های رسانه های اجتماعی برند خود بررسی کنین تا در مورد سن، جنسیت، مکان و علایق دنبال کنندگان اطلاعات کسب کنین. به حساب های مختلف رسانه های اجتماعی خود نگاه کنین و نحوه تعامل مخاطبان با برند شما رو مطالعه کنین.
پرسونای خریدار ایجاد کنین تحقیقات مخاطبان خود رو در یه یا چند شخصیت خریدار جمع آوری کنین که مشتری ایده آل برند شما رو مشخص می کنن. سپس از این شخصیت‌های خریدار برای راهنمایی پیام‌ها و خلاقیت‌ها در محتوای رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنین.
5.پلتفرم های رسانه های اجتماعی رو انتخاب کنین.
به راحتی می توان فرض کرد که هر برند موفقی باید در هر کانال رسانه اجتماعی باشه، اما این ایده درست نیس. قبل از شروع ایجاد پروفایل در هر پلتفرم ممکن، دریابید که کدوم کانال ها بیشترین ارزش رو برای برند شما دارن.
بعد از اینکه درباره مخاطبان خود تحقیق کردین و پلتفرم های رسانه های اجتماعی رو انتخاب کردین، باید یه تقویم سرمقاله ایجاد کنین. با ترسیم کمپین‌های اصلی که باید در طول سال روی اونا تمرکز کنین، مانند راه‌اندازی محصولات جدید و ویژه‌های فصلی، شروع کنین.
ویژگی یادداشت‌های Agorapulse برای پیگیری ایده‌های محتوا مفیده، حتی اگر هنوز آماده ایجاد پست‌های رسانه‌های اجتماعی نیستین. در تقویم انتشار، می‌تونین یادداشت‌های رنگی با ایده‌ها و پیوندها ایجاد کنین و به‌طور خودکار اونا رو با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارین.
ما در آمینا به کمک مدیران متخصص و تحصیل کرده به مدیریت شبکه‌های مجازی و اجتماعی از جمله مدیریت اینستاگرام و مدیریت لینکدین می‌پردازیم. اداره کردن و مدیریت شبکه‌های اجتماعی با آمینا به راحتی آب خوردنه. پروژه‌های مدیریتی خود رو به دستان طلایی تیم آمینا بسپارین تا به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کنین.
اطلاعات تماس
آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶
 




:: برچسب‌ها: مراحل شروع برنامه ریزی رسانه های اجتماعی , مراحل موثر در مدیریت شبکه‌های اجتماعی , آمینا گروپ؛ مدیریت مطمئن در شبکه‌های اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: