منظور از برندینگ و برندسازی
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

تاثیر برندینگ بر کسب و کارها

برندسازی فرآیند ایجاد هویت متمایز برای یک کسب و کار در ذهن مخاطبان و مصرف کنندگان هدف شما است. در ابتدایی ترین سطح، برندسازی از نام و لوگوی شرکت، طراحی بصری، ماموریت یک شرکت تشکیل شده است.

یک برند نام تجاری، علامت تجاری یا نماد دیگری است که یک محصول یا تولید کننده را از سایرین  در بازار متمایز می کند، برای مثال برند کوکا کولا، اپل یا فورد.

چهار مرحله برندسازی

اگر بخشی از یک تیم بازاریابی هستید که وظیفه ساخت برند شرکت خود را دارد، می توانید این چهار مرحله را دنبال کنید:

  • مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  • موقعیت محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید.
  • شخصیت شرکت خود را تعریف کنید.
  • یک لوگو و شعار انتخاب کنید.

1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

اولین قدم در ساختن یک برند، تعیین مخاطب هدف شماست. برای ایجاد پایگاه مشتری دلخواه خود:

مشخص کنید چه کسی بیشتر احتمال دارد محصول را بخرد. چندین عامل مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی و درآمد را برای ایجاد یک جمعیت شناسی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید عینک های گران قیمت و مد روز بفروشید، مخاطبان هدف شما می توانند افراد با درآمد متوسط تا بالا زیر 40 سال باشند. با این حال، اگر محصول شما یک نوشیدنی ورزشی جدید باشد، به احتمال زیاد مخاطبان شما ورزشکاران خواهند بود. 

با آمار و داده های فروش موجود را بررسی کنید. این اطلاعات در ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد عادات خرید مصرف کنندگان به شما کمک خواهد کرد. آمار همچنین می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا محصول شرکت شما برای جمعیت خاصی جذاب است یا خیر. به عنوان مثال، آمار می تواند نشان دهد که هزاره ها تمایل زیادی به قیمت دارند و خرید محصولات را به صورت آنلاین ترجیح می دهند. در صورت نیاز، می‌توانید داده‌های آماری خود را از طریق نظرسنجی جمع‌آوری کنید یا با یک شرکت بازاریابی تماس بگیرید تا از طرف شما داده‌ها را جمع‌آوری کند.

شرکت های مشابه را مطالعه کنید. می توانید از شرکت های معتبری که محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه می دهند، یاد بگیرید. سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ایجاد کمپین های بازاریابی با هدف گروه های خاصی که محصولاتشان را بیشتر خریداری می کنند، جمع آوری کنید. داده های شرکت های مختلف را با هم مقایسه کنید تا درک کاملی از برند آنها ایجاد کنید.

با بازار هدف خود صحبت کنید. تعامل با افرادی را در نظر بگیرید که با مشخصات مشتری ایده‌آل شرکت شما مطابقت دارند تا مشخص کنید که علاقه‌مندی‌ها و نیازهای آن‌ها چیست، همچنین برندهایی که برایشان جذاب هستند و چرا. شما می توانید یک طرح کلی دقیق تر از آنچه مشتریان شما می خواهند ایجاد کنید.

بعد از اینکه در مورد مخاطب هدف تصمیم گرفتید، می توانید شروع به ایجاد برندی کنید که آنها را جذب کند.

2. موقعیت محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید.

تعیین موقعیت یک کسب و کار شامل تصمیم گیری در مورد نحوه متمایز کردن محصولات یا خدمات آن از سایر پیشنهادات مشابه در بازار است. برای انجام این کار، ابتدا باید تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رقابت مستقیم شرکت خود جمع آوری کنید، مانند جزئیات مربوط به محصولات، قیمت ها و بازارها و همچنین استراتژی های بازاریابی آنها.

سعی کنید کاستی‌های احتمالی در محصولات، خدمات یا حوزه‌های موجود در بازار را که رضایت‌بخش نیست، مشخص کنید و از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید. پس از بررسی رقابت خود، باید یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد کنید.

USP یک بیانیه مختصر است که به مشتریان می گوید که شرکت چه چیزی ارائه می دهد. USP شما باید ویژگی های محصول شما را برجسته کند که آن را منحصر به فرد می کند و برای مشتریان ارزش اضافه می کند.

3. شخصیت شرکت خود را تعریف کنید.

برندینگ تا حد زیادی هویت کسب و کار شما را منتقل می کند. بنابراین، یک گام مهم در ساخت یک برند، شامل تعیین شخصیت شرکت است. جدا از محصولات و خدمات یک شرکت، مخاطبان هدف آن نیز به تثبیت شخصیت آن کمک خواهند کرد.

اگر مخاطبان هدف شما علاقه مندان به دوچرخه سواری هستند، به احتمال زیاد یک شخصیت فعال می خواهید. تصمیم گیری در مورد شخصیت شرکت شما نیاز به طوفان فکری خلاق با سایر اعضای تیم برندسازی دارد. شما می توانید این فرآیند را با در نظر گرفتن شرکت به عنوان یک شخص شروع کنید.

همچنین می توانید سعی کنید محصول یا شرکت خود را با هر تصویر یا ایده ای که فکر می کنید مرتبط کنید. برای مثال، اگر شرکتی کفش‌های مخصوص دویدن تولید می‌کند، ممکن است به یک غزال فکر کنید و از این تصویر برای ایجاد ایده‌های بیشتر استفاده کنید.

این نوع فرآیندهای فکری خلاق به شما و تیم شما اجازه می‌دهد تا صدای متمایز را برای شرکت خود ارائه دهید.

4. یک لوگو و شعار انتخاب کنید.

یک لوگوی موثر می تواند برند شما را از نظر بصری جذاب کند، در حالی که یک شعار موفق می تواند به مشتریان کمک کند تا محصول شما را به خاطر بسپارند.

لوگو: لوگو تصویر و شخصیت یک برند را نشان می دهد. ممکن است بخواهید در طول این فرآیند با یک طراح حرفه ای یا آژانس برند مشورت کنید تا مطمئن شوید که لوگوی شما با سلیقه، موثر و خوش ساخت است.

یک طراح حرفه ای در مورد مواردی مانند فونت، رنگ، اندازه لوگو، شمایل نگاری و طراحی کلی به شما مشاوره می دهد. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده یا مکمل نام تجاری شما باشد.

شعار: شعار عبارتی کوتاه و جذاب است که می‌توانید در طول کمپین‌های بازاریابی از آن استفاده کنید تا به برند خود برتری بیشتری بدهید. این ویژگی دائمی برند شما نیست، بنابراین می‌توانید آن را برای کمپین‌های بازاریابی جدید تنظیم و تغییر دهید.

به عنوان مثال، اگر لوازم غواصی می فروشید، شعار شما می تواند این باشد: «بهترین منظره را از زیر دریا داشته باشید».

درباره آمینا گروپ

شما برای اینکه بتوانید برند خود را معروف کرده و کسب و کار خود را رونق ببخشید نیازمند این هستید که با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید تا شما را به سمت هر آنچه که می خواهید سوق دهد و برند شما مانند سایر برند های معروف در معرض دید کاربران قرار دهد تا به زودی بتوانید با استفاده از برند خود کسب درآمد داشته باشید البته نباید این موضوع را فراموش کرد که شما باید پس از شروع برندسازی برای رسیدن به هدف صبور باشید و در قالب گزارشات روند پیشرفت کسب و کار خود را مشاهده کنید تا در انتها شاهد یک تغییر عظیم در کسب و کار خود شوید.

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان نساء، خیابان سیفیه، نرسیده به اطلسی، پلاک۳۸ واحد۶

 تلفن:

 ۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

منبع: https://amina-group.com/

 





:: برچسب‌ها: شرکت آرامش گستران مینا (آمینا گروپ) , چطور می توانم برند خود را معروف کنم؟ , تاثیر برندینگ بر کسب و کار ها , ساخت برند حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: