نوشته شده توسط : پارس اتیلن

ویژگی های مدرسه خوب


برای اینکه به کودکان فرصتی برای آینده ای بهتر بدهیم، آموزش خوب ضروری است. و این تنها در صورتی امکان پذیر است که یک مدرسه دارای امکانات اولیه باشد. مدرسه خانه دوم ذهن جوانان است که روزانه چند ساعت را با همنوعان خود می گذرانند و زیر نظر معلم یاد می گیرند.

این رویای هر والدینی است که فرزندانشان برای رشد شخصی و ثروت حرفه ای خود به بهترین کیفیت آموزش دسترسی داشته باشند. فقط یک مدرسه خوب می تواند آموزش با کیفیتی برای شکل دادن به ذهن کودکان و بهبود مهارت ها و تخصص آنها برای آینده ای روشن ارائه دهد.

ویژگی های مدارس برتر

 استانداردها و انتظارات بالا برای همه دانش آموزان

معلمان و کارکنان معتقدند که همه دانش آموزان می توانند یاد بگیرند و استانداردهای بالایی را رعایت کنند. ولی تشخیص اینکه برخی از دانش آموزان باید بر موانع مهم غلبه کنند، تا به اهداف خود برسند بر عهده ی معلمان است. باید به دانش آموزان یک دوره تحصیلی بلندپروازانه و دقیق ارائه شود.

 رهبری مؤثر مدرسه

برای اجرای فرآیندهای تغییر، رهبری آموزشی و اجرایی مؤثر مورد نیاز است. رهبران مؤثر فعال هستند و به دنبال کمکی هستند که لازم است. آنها یک برنامه آموزشی را پرورش می دهند و فرهنگ مدرسه منجر به یادگیری و رشد حرفه ای می شود.

رهبران موثر متفاوت هستند و سبک ها و نقش ها -- معلمان و سایر کارکنان اغلب نقش رهبری دارند.

سطح بالایی از همکاری و ارتباطات

کار تیمی قوی در بین تمام کارکنان در همه مقاطع و زمینه های موضوعی وجود دارد. همه درگیر و مرتبط با یکدیگر، از جمله والدین و اعضای انجمن، برای شناسایی مشکلات و کار بر روی راه حل همکاری می کنند.

 برنامه درسی، دستورالعمل ها و ارزیابی ها مطابق با استانداردهای دولتی

برنامه‌های درسی برنامه‌ریزی‌شده و واقعی با الزامات یادگیری تحصیلی ضروری هماهنگ هستند. از راهبردها و مواد آموزشی مبتنی بر پژوهش استفاده می شود. کارکنان نقش خود را درک می کنند ارزیابی های کلاسی و منطقه ای، ارزیابی ها و نحوه کار دانش آموزان پیوسته ارزیابی می شود.

نظارت مکرر بر یادگیری و تدریس

یک چرخه ثابت از ارزیابی های مختلف دانش آموزانی را که به کمک نیاز دارند شناسایی می کند. پشتیبانی بیشتر و زمان آموزشی، چه در طول روز مدرسه و چه در خارج از ساعات عادی مدرسه، ارائه می شود. دانش آموزانی که نیاز به کمک بیشتری دارند.

آموزش بر اساس نظارت مکرر دانش آموز تنظیم می شود و از نتایج ارزیابی برای پیشرفت و تمرکز و بهبود برنامه های آموزشی استفاده می شود.

توسعه حرفه ای متمرکز

تاکید زیادی بر آموزش کارکنان در زمینه‌های مورد نیاز آنها است. بازخورد از یادگیری و تدریس بر توسعه حرفه ای گسترده و مداوم کارکنان متمرکز است. پشتیبانی نیز با چشم انداز و اهداف مدرسه یا منطقه همراه است.

 محیط آموزشی حمایتی

مدرسه دارای یک محیط آموزشی امن، مدنی، سالم و محرک فکری است. دانش آموزان مورد احترام قرار می گیرند و در ارتباط با کارکنان و درگیر یادگیری هستند. آموزش شخصی سازی شده است و محیط های آموزشی کوچک باعث افزایش تماس دانش آموزان با معلمان می شود.

 سطح بالای مشارکت خانواده و جامعه

این وظیفه وجود دارد که همه مسئول آموزش دانش آموزان هستند، نه فقط معلمان و کارکنان مدارس خانواده ها، و همچنین مشاغل، آژانس های خدمات اجتماعی، و کالج های اجتماعی و دانشگاه ها همگی نقشی حیاتی در این تلاش دارند.

درباره مدرسه پسرانه پیشرو

مدرسه پسرانه پیشرو در سال ۱۳۷۳ با روش تحصیلی کیف در مدرسه فعالیت خود را آغاز کرد. به کارگیری روش کیف در مدرسه در دبستان پسرانه پیشرو باعث شد که این مدرسه بتواند به عنوان یکی از بهترین مدارس تهران شناخته شود.

دبستان پیشرو در سال ۱۳۹۷ با هدف لمس هر چه بهتر مباحث درسی و آشنایی دانش آموزان با محیط اطراف خود اقدام به ایجاد فضایی به نام پارک علم کرد که بسیار مورد استقبال والدین و دانش آموزان قرار گرفت.

تدریس به زبان انگلیسی در کنار فارسی در مدرسه پسرانه پیشرو باعث می شود تا دانش آموزان زبان زنگلیسی را نه فقط به صورت تئوری بلکه به صورت کاربردی و در زندگی روزمره یاد بگیرند.

تماس با ما

تلفن :

۷۷۷۰۲۴۳۱

۷۷۸۷۸۸۰۰

آدرس: تهران -تهرانپارس -بزرگراه رسالت – بین اتوبان باقری و خیابان رشید – پ ۲۰۲- مجتمع آموزشی پیشرو

منبع: https://pishroschool.ir/





:: برچسب‌ها: مدرسه غیر دولتی پیشرو , کیف در مدرسه , مدرسه دوزبانه , بهترین مدرسه شرق تهران , مدرسه تمام هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: