فن کویل
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

فن کویل چه کار می کند؟


واحد فن کویل (FCU) دستگاهی است که از یک کویل و یک فن برای گرم کردن یا خنک کردن اتاق بدون اتصال به کانال استفاده می کند. هوای داخلی روی سیم پیچ حرکت می کند، که هوا را قبل از بیرون راندن به داخل اتاق گرم یا خنک می کند.

 

آیا گرمایش فن کویل خوب است؟


واحدهای فن کویل عملکرد ایده آلی را برای مکان هایی که نیازهای گرمایش و سرمایش متمرکز یا اتاق به اتاق است، مانند دفاتر، نمایشگاه ها، اتاق های هتل و آپارتمان ها ارائه می دهند. سیستم های فن کویل برای تنظیم هوای محلی به منظور مطابقت با شرایط دمایی فضای بلافصل استفاده می شود.

 

فن کویل در کاندو چیست؟


یک فن کویل در یک کاندومینیوم تا حدودی شبیه به یک کوره یا تهویه مطبوع است. آنها می توانند گرمایش یا سرمایش را تامین کنند و از یک مبدل حرارتی یا کویل، یک فن و یک فیلتر هوا تشکیل شده اند. اجزای اضافی یک واحد فن کویل شامل سینی چکه و یک آستر داخلی است.

 

آیا واحدهای فن کویل خوب هستند؟


سیستم های FCU فقط بازده متوسطی دارند اما اگر به خوبی نگهداری و راه اندازی شوند می توانند سطح کارایی خوبی را ایجاد کنند. آنها معمولاً به اندازه جایگزین های استاندارد مانند تهویه مطبوع با حجم متغیر، پرتوهای سرد و سیستم های جابجایی کارآمد نیستند.

 

خازن فن چیست؟


چرا از خازن در فن استفاده می شود ... به عبارت ساده، خازن یک شار مغناطیسی (گشتاور) ایجاد می کند که باعث چرخش فن می شود. به طور کلی در پنکه سقفی از دو خازن به صورت سری موازی استفاده می شود. این موتور به عنوان "موتور کار با خازن دو ارزشی" یا "موتور خازن تقسیم دائمی" شناخته می شود.

 

چگونه یک واحد فن کویل انتخاب کنم؟


یک واحد کویل دمنده با طراحی خوب باید جمع و جور باشد، دارای افت فشار کم هوا و آب در سراسر سیم پیچ باشد تا نیازهای برق فن و پمپ را کاهش دهد، یک سیستم دمنده و تسمه درایو کارآمد باشد و دسترسی مناسبی به تمام اجزای واحد برای عادی فراهم کند. نگهداری.

 

فن کویل از چه اجزایی تشکیل شده است؟


اجزای اصلی یک واحد فن کویل عبارتند از یک کویل گرمایش/خنک کننده، بخش فن و یک فیلتر. واحدها ممکن است به تنهایی در یک فضای منفرد بایستند یا برای سرویس دهی به فضاهای متعدد کانالی داشته باشند و می توانند توسط یک کلید دستی، ترموستات یا سیستم مدیریت ساختمان کنترل شوند.

 

ترموستات فن کویل چیست؟


FCU ها از کویل و فن برای گرم کردن یا خنک کردن اتاق استفاده می کنند. هوای داخل خانه روی کویل حرکت می کند تا قبل از رها شدن به داخل اتاق گرم یا سرد شود. این ترموستات ها امکان تنظیمات متعدد خروجی فن را فراهم می کند تا به تدریج اتاق را تا دمای دلخواه گرم یا خنک کند.

 

فن موتور چیست؟


موتورهای فن از نظر ساخت بسیار ساده هستند. آنها از یک موتور الکتریکی سنکرون یا ناهمزمان، با چرخ فن شفت مربوطه، و اتصالات خطوط تشکیل شده اند. ... همه موتورها از یک استاتور تشکیل شده اند و داخل آن یک روتور چرخان وجود دارد که توسط قطعات قطبی احاطه شده است.

 

فن کویل سقفی


کاربرد این فن کوئل ها به دلیل ویژگی های آن بیشتر است. اولین ویژگی آن توکار بودن آن است که سبب می شود کمترین فضا را اشغال کند. دومین ویژگی آن صدای کم آن است.

 

fancoil-ceiling

 

این نوع فن کویل ها در2 نوع کابین دار و بدون کابین طراحی می شوند. هوادهی بین 200تا 1200 فوت مکعب در دقیقه صورت می گیرد. بالا و داخل سقف کاذب نصب می شود. (ورودی اتاق ها)

فن کویل سقفی تو کار: کم صدا است و به دلیل تو کار بودن آن، فضای کمتری را اشغال می کند.

فن کویل سقفی رو کار: روی سقف نصب می شود و کابین دار است.

 

 





:: برچسب‌ها: مبدل حرارتی , فن دمنده هوا , فن کویل زمینی , دریچه خروجی هوا , قابل شستشو ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: