کود مایع
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

کودهای مایع


کودهای مایع معمولاً مورد استفاده UAN (مخلوط اوره و نیترات آمونیوم) حاوی 28، 30 و 32 درصد جرمی نیتروژن هستند. آمونیاک بی آب که حاوی 82 درصد جرمی نیتروژن است. اسید سوپر فسفریک که شکل غلیظی از اسید فسفریک با درجه 0-70-0 است. و آمونیاک با اسید سوپر فسفریک واکنش داد و کود مایع با درجه 10-34-0 یا 11-37-0 تولید کرد. گریدهای مایع مختلف کود را می توان با استفاده از انواع مواد شیمیایی برای گریدهای مشابه با گریدهای کود خشک تولید کرد.

 

معایب


معایب اصلی کودهای مایع این است که گاهی اوقات ممکن است گرانتر از کودهای دانه ای باشند و در برابر تبخیر شدن (یا تبدیل به گاز و تبخیر بالقوه در جو) حساس تر هستند.

 

نحوه درست کردن


بهترین کود مایع
یک کمپوست با کیفیت درست کنید.
مخلوط را الک کنید تا سنگ‌های بزرگ، شاخه‌ها و مواد کمپوست نشده جدا شوند.
یک ظرف (مانند یک سطل 5 گالن) را 1/3 پر از این کمپوست کنید.
بقیه ظرف را با آب پر کنید (به طور ایده آل آب باران به جای آب شیر).
مخلوط را خوب هم بزنید.

 

زمان درخواست


کودهای مایع باید پس از برداشتن اولین شستشوی علف از خاک اعمال شوند. در ماه های تیر و مرداد، هیچ گونه کود آلی نباید به خاک و گیاهان داده شود. سپس در حدود 1 سپتامبر و 1 اکتبر، کود باید برای ایجاد چمن که در شرایط زمستانی مقاوم است، داده شود.

 

آیا کود مایع بهتر از خشک است؟


✓ کود مایع معمولا زودتر از کود دانه ای آهسته رهش نتایج را نشان می دهد. اگر بخواهید سریع چمن خود را سبز کنید، کود مایع احتمالاً گزینه بهتری است. ✓ از آنجایی که کود مایع مواد مغذی را فورا فراهم می کند، کود اولیه ایده آل برای چمن های جدید است.

 

آیا کود مایع خوب است؟


محبوبیت کودهای مایع در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است. آنها را می توان به صورت زمینی یا محلول پاشی استفاده کرد. ... محلول پاشی راه خوبی برای اصلاح کمبودهای اواسط فصل یا تکمیل مواد مغذی استفاده شده در خاک است.

 

کود مایع با کود پودری چه تفاوتی دارد؟


کود مایع با کود پودری، از لحاظ متریال با هم یکسان هستند. به عبارت دیگر، تفاوت اصلی کود پودری و مایع در نحوه مصرف آن ها است. کود مایع با آب حل می شود و اسپری می شود. در صورتی که کود پودری به صورت خشک استفاده می شود.

 

کود مایع مرغوب


کود مایع مرغوب، رشد درختان و گیاهان را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. به علاوه اتخاب یک برند خوب و معتبر نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. به یاد داشته باشید کود مایع مرغوب، به راحتی رقیق می شود و موجبات تقویت گیاهان را فراهم می آورد.

 

طرز تهیه کود مایع در منزل چگونه است؟


برای ساخت کود مایع ابتدا باید این کود را به صورت پودری از کشاورزی خریداری کنید. دقت کنید میزان ترکیبات و ساختار این کودها بر روی بسته بندی محصول درج شده است. در انتها بر اساس آن مقدار مناسبی از این پودر را به میزان مشخصی آب اضافه کرده و به خوبی آن را تکان دهید تا کود کاملا در آب حل شود.

 

کود آلی مایع


یکی دیگر از از روش‌های بهبود و توسعه حاصخیزی خاک و افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی، علاوه بر کود شیمیایی، استفاده از کود مایع است. این کودها قابلیت استفاده برای مرکبات و درختان میوه، گیاهان آپارتمانی و زینتی، محصولات کشاورزی و باغداری را دارند و پیشنهاد مابرای بهترین طریقه مصرف آنها، به صورت محلول پاشی است.

محلول پاشی با کود مایع باعث شادابی گیاه و افزایش کمی و کیفی محصول می‌گردد. در سیستم آبیاری به رشد میکرو ارگانیسم‌های مفید و افزایش حاصلخیزی خاک کمک می‌کند و کمک می کند تا مواد غذایی بهتر جذب شوند. از طرفی کود مایع به دلیل pH مناسبی که دارد خاک را اصلاح و به جذب مواد غذایی از طریق ریشه کمک می‌کند.





:: برچسب‌ها: حاصخیزی خاک , محصولات کشاورزی , کود شیمیایی , کود آلی مایع ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: