خدمات زیبایی و جوانسازی
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

 

 کلینیک زیبایی دکتر آقاپور

متخصصین پوست، پزشکانی هستند که در زمینه پوست، مو و ناخن تخصص دارند. متخصصان پوست همچنین اختلالات زیبایی مانند ریزش مو و اسکار را کنترل می کنند. متخصص پوست شما را معاینه می کند، آزمایش های آزمایشگاهی را سفارش می دهد، تشخیص می دهد و بیماری شما را با دارو یا روشی درمان می کند. فراتر از این مسائل پزشکی و زیبایی، یک متخصص پوست همچنین می تواند به تشخیص علائم و نشانه های مشکلات جدی زمینه ای سلامت کمک کند. به عنوان مثال، بیماری مانند دیابت می تواند علائمی ایجاد کند که ظاهر پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. یک متخصص پوست ممکن است اولین ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی باشد که علائم را تشخیص می دهد. ریشه کلمه درماتولوژی درم یا درم است. این از کلمه یونانی derma گرفته شده است که به معنای پوست یا پوست است. درماتولوژی حوزه خاصی از پزشکی است که بر شرایطی تمرکز دارد که بر پوست شما تأثیر می گذارد. علاوه بر پوست شما، درماتولوژی همچنین شامل شرایطی می شود که بر ناخن ها، موها و پوشش ظریف پلک ها، بینی و دهان شما تأثیر می گذارد. 

پوست شما بزرگترین اندام بدن شماست. حاوی پایانه های عصبی، غدد عرق، فولیکول های مو، منافذ، رگ های خونی و بسیاری از ساختارهای دیگر است. مراقبت از آن برای سلامت کلی شما مهم است. در حالی که پزشکان عمومی و پزشکان داخلی ممکن است قادر به تشخیص و درمان همین شرایط باشند، متخصص پوست درک عمیق تر و تجربه بیشتری دارد. در واقع، بسیاری از پزشکان مراقبت های اولیه، بیماران خود را برای مراقبت های تخصصی به متخصصان پوست ارجاع می دهند.

متخصصین پوست چه می کنند؟

کار یک متخصص پوست معمولاً به سه بخش تقسیم می شود. این شامل:

پزشکی. یک متخصص پوست می تواند شرایطی را که روی پوست شما تأثیر می گذارد، تشخیص داده و درمان کند. این شامل شرایطی مانند پسوریازیس پلاکی، روزاسه و آکنه است. متخصص پوست همچنین می‌تواند علائمی را روی پوست شما شناسایی کند که می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های دیگر باشد. به عنوان مثال، خارش و خشکی پوست گاهی اوقات می تواند نشان دهنده مشکلات کلیه باشد.

عمل جراحي. بسیاری از متخصصان پوست جراحی های جزئی مانند برداشتن خال یا زگیل یا انجام بیوپسی پوست انجام می دهند. سایر متخصصان پوست در جراحی های گسترده تر تخصص خواهند داشت. این روش ها می تواند شامل برداشتن کیست های خوش خیم یا سرطان پوست باشد.

جراحی زیبایی. متخصص پوست می تواند مشکلات پوستی را که ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می دهد درمان کند. این ممکن است شامل ریزش مو، لکه های تیره یا چین و چروک باشد. بسیاری از متخصصان پوست برای انجام درمان های زیبایی نیز آموزش دیده اند. اینها شامل پرکننده ها، لایه برداری شیمیایی و لیزر موهای زائد است.

متخصصان پوست چه نوع بیماری هایی را درمان می کنند؟

متخصصین پوست می توانند هزاران بیماری را که بر پوست، مو یا ناخن شما تأثیر می گذارد، درمان کنند. چند مورد از شایع ترین شرایطی که آنها درمان می کنند عبارتند از:

آکنه. بر اساس شدت آکنه شما، متخصص پوست می‌تواند این عارضه را با درمان‌های موضعی، دارو، لیزر، یا سایر روش‌های نور درمانی، لایه‌برداری شیمیایی یا با برداشتن کیست‌های بزرگ درمان کند.

سرطان پوست. سرطان پوست می تواند در هر جایی از بدن شما رخ دهد. متخصص پوست می‌تواند سلول‌های سرطانی را حذف کند و شما را تحت نظر داشته باشد تا مطمئن شود که برنمی‌گردد.

درماتیت. درماتیت انواع مختلفی از بیماری های پوستی را در بر می گیرد که باعث التهاب و تحریک می شود. این ممکن است شامل اگزما، کلاهک گهواره و واکنش های آلرژیک باشد.

عفونت ها ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها همگی می‌توانند به پوست شما راه پیدا کنند و باعث انواع عفونت‌های پوستی شوند. متخصص پوست می تواند به تشخیص علت عفونت و تجویز درمان کمک کند.

ریزش مو. ریزش مو ممکن است به دلیل طاسی ارثی باشد. شرایطی مانند استرس، بیماری و تغییرات هورمونی نیز ممکن است بر ریزش مو تأثیر بگذارد. متخصص پوست می تواند علت زمینه ای را تعیین کند و در صورت امکان به درمان آن کمک کند.

مشکلات ناخن لکه ها، تغییر رنگ و جدا شدن ناخن از مشکلات رایج ناخن هستند که توسط متخصصین پوست درمان می شوند.

متخصصان پوست می‌توانند طیف گسترده‌ای از روش‌ها را انجام دهند، از روش‌های جزئی مانند برداشتن برچسب پوستی گرفته تا موارد درگیرتر، مانند جراحی سرطان پوست.

برخی از اقداماتی که متخصصان پوست به طور مرتب انجام می دهند عبارتند از:

بیوپسی ها متخصص پوست می تواند انواع مختلفی از روش های بیوپسی را برای تشخیص یا رد سرطان پوست یا سایر شرایط انجام دهد.

لیزر درمانی. درمان های لیزر درمانی ممکن است برای از بین بردن زگیل، خال، لکه های خورشیدی، خالکوبی، اسکار آکنه، لک، چین و چروک یا موهای ناخواسته استفاده شود.

برداشتن جراحی. یک متخصص پوست ممکن است یک برش جراحی برای برداشتن ضایعات مانند خال، برچسب های پوستی و ضایعات انجام دهد. این کار معمولا با بی حسی موضعی انجام می شود تا دردی احساس نکنید.

سرما درمانی. کرایوتراپی یک روش درمانی منحصر به فرد است که شامل قرار گرفتن کنترل شده در دمای بسیار سرد است. می توان از آن برای درمان بیماری های پوستی مانند زگیل، برچسب های پوستی و برخی تومورها استفاده کرد.

اسکلروتراپی. اسکلروتراپی روشی است که به درمان رگ های عنکبوتی و واریسی کمک می کند. این شامل تزریق مواد شیمیایی به رگ های آسیب دیده است که به کاهش ظاهر این نوع رگ ها کمک می کند.

جراحی موهس این نوع جراحی سرطان پوست، لایه های نازکی از بافت اطراف تومور را از بین می برد. بین هر بار برداشتن، پزشک پوست را برای علائم سلول های سرطانی اضافی بررسی می کند. زمانی که سلول های سرطانی دیگر یافت نشد، از برداشتن بافت جلوگیری می کنند.

لایه برداری شیمیایی. لایه برداری شیمیایی پوست آسیب دیده را از بین می برد. لایه برداری می تواند به جوان سازی پوست جدید و کاهش علائم پیری کمک کند.

تزریقات زیبایی. متخصص پوست می‌تواند با تزریق بوتاکس یا فیلرها در حین مراجعه به مطب، به کاهش چین و چروک و افتادگی پوست کمک کند.

درم ابریژن. این روش لایه برداری می تواند ظاهر خطوط ریز، لکه های پیری، اسکارهای آکنه و لکه های پوستی پیش سرطانی را کاهش دهد.

لیپوساکشن تومسنت. متخصصان پوست از لیپوساکشن برای حذف چربی های ناخواسته از نواحی مورد نظر بدن شما استفاده می کنند.

برای بهره مند شدن از خدمات کلینیک زیبایی می توانید به مطب خانم دکتر آرمیتا آقاپور مراجغه کنید.

 

منبع: https://dr-aghapour.com/

 

 





:: برچسب‌ها: دکتر آرمیتا آقاپور , متخصص پوست و مو , خدمات زیبایی و جوانسازی پوست , جوانسازی پوست و لیزر بدن ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: